نماز جمعه ۸ آبان ماه ۹۴ شهر بزرگ اندیشه

1397599p39febsh1r1_00001

نماز جمعه این هفته ۸ آبان ماه ۹۴ به امامت حضرت حجت الاسلام والمسلمین سید علی مروج امام جمعه محترم شهر اندیشه در مصلی امام علی علیه السلام این شهر برگزار شد .

خطبه اول

بسم الله الرحمن الرحیم

خودم و همه ی شما نمازگزاران عزیز روز جمعه را سفارش می کنم به رعایت تقوای الهی، در بحث زمینه های غفلت و همنشین یکی از مصادیق همنشینی و دوستی همسایگان ما هستند. همسایگانی که حق و حقوقی به گردن ما دارند و ما ناگزیریم این حق و حقوق را بدانیم و به آن ها عمل کنیم و یکی از معانی تقوا رعایت همین حدود است. روایتی از خاتم انبیاء محمد مصطفی صلی الله علیه و آله و سلم که میفرمایند از هر طرف چهل منزل جزو همسایگان می باشند، از مقابل، پشت سر، چپ و راست. البته در بحث همسایه، همسایه های مسجد هم این روایت وارد شده، تا چهل منزل را جزو همسایگان مسجد می دانند. کسانی که همسایه ی مسجد هستند روایت است نمازشان را در مسجد بخوانند و برای حد نماز جمعه هم دو فرسخ یا دوازده کیلومتر واجب می شود عین نماز ظهر و عصر در نماز جمعه شرکت کنند. در عصر غیبت نمازجمعه واجب تخییری است، اگر نماز جمعه را خواندند نماز ظهر ساقط می شود ولی اگر نماز جمعه را نخواندند موظفند نمازظهر را بخوانند. درروایتی از معاویه ابن عمار که از امام صادق علیه السلام سوال می کند که حدود همسایگی چقدر است که حضرت می فرماید چهل منزل و باز در روایتی از رسول گرامی اسلام است که: چهل منزل حق همسایگی است. البته آنچه متبادر است به ذهن ما فکر می کنیم همسایه ی دیوار به دیوار مطرح است اما در روایات تا چهل منزل را همسایه می دانند حتی خداونددرسوره ی نساء آیه ی ۳۶ می فرمایند کسانی که در نقاط دورتر زندگی می کنند جزو همسایگان ما نام می برد که باید به آن ها نیکی کنیم، خیر خواهشان باشیم. در این آیه بعد از سفارش به احسان به پدرو مادر که این احسان کردن معانی گوناگونی دارد، هم بحث بخشش است هم بحث رفتار نیک و مهربانی کردن. هرچه مصداق احسان را پیدا کند.    هدیه دادن، صله رحم ، اموالی را در اختیار آن ها قرار دادن. نه تنها به پدر مادر نیکی کنید بلکه خداوند در این آیه همسایگان را هم در کنار پدر مادر می داند، می فرماید همانطور که موظف هستید به پدر و مادر نیکی کنید ، برای همسایه ها هم موظف به نیکی کردن هستید. این جا بحث نیکی کردن در مال است. آن بحث بخشش، عملی و اخلاقی عفو است. عفو در جایی است که کسی تخلف کرده و عفو می کنیم . گفتیم خداوند سفارش به عفو و صفح می دهد. عفو یعنی کسی که مجرم است نه مجرم الهی مجرم حق الناسی. خداوند می فرماید عفو کنید. حق الناس ها را ببخشید. اهل عفو باشید. سهو گذشتی است که جرمی ثابت نشده، حرفی زده شده. آنجا را هم می فرماید عفو کنید. اما بحث احسان بخشش مالی است. هدیه دادن، هبه دادن. همانطور که دستور می دهد به پدر و مادر نیکی کنید. صله بدهید. بخشش کنید. نزدیکانتان هم در حکم پدر و مادر هستند. به آن ها هم بخشش کنید. احسان کنید. نیکی کنید. اول پدر و مادر بعد اقوام و نزدیکان سپس یتیمان، سپس فقرا بعد همسایه را مطرح می کند و در کنار این ها قرار می گیرد. دو معنا برای نزدیکان فرض کردند، یک معنای همسایه ای که فامیل هم هست یکی هم همسایه های نزدیک، همان چهل منزل نزدیک ما. آن ها را هم باید بخشش کنید، صله بدهید. بعد می فرماید همسایه های دور. یعنی چه همسایه های دور چه نزدیک. می خواهد بگوید تمام شهر نسبت به هم حق پیدا می کنند. در تفاسیر هم همسایه ی دور را گاهی کشور های همسایه ی می دانند. احسان شاید مقدمه ی تبلیغ هم بشود. مگر اینکه آن ها دست به شمشیر بشوند یا بر علیه ما توطئه کنند که اینجا باید با شدت برخورد کنیم اما در جایی که تهدیدی نیست. همسایه هایی که در اطراف شما هستند هم دین شما هم نیستند. لذا امام رحمه الله علیه در چهار ماهی که در نوفل لوشاتو تبعید بودنددر سالروز میلاد حضرت مسیح فرمودندبروید گل یا شیرینی تهیه کنید این روز را تبریک بگویید. این احسان است. با یک جعبه شیرینی احسان به همسایه ها کنید. بعد که حضرت امام از آن روستا می خواستند بیایند بیرون یک جمعیت عظیمی برای بدرقه ی امام آمدند. تعجب کردندازاینکه ما مسیحی هستیم شما مسلمان هستید و به ما احسان می کنید. چون در غرب این حق و حقوق معنی ندارد. در غرب حتی زن و شوهر هم به همدیگر ترحم ندارند چه برسد به دو همسایه. فرزند نسبت به پدر مادر هیچ مسئولیتی ندارد. اگر کسی از دنیا برود وظیفه ی شهرداری است. چطور شما زنگ می زنید پلیس ۱۱۰ آن ها هم زنگ می زنند بیایید ببرید. به هر حال این حقوقی است که به برکت اسلام و آیات نورانی قرآن به ما معرفی شدند. حالا ما که مسلمانیم و همسایه هایی داریم. حداقل همسایه های نزدیکمان را می توانیم در ولادت اهل بیت علیه السلام خوشحال کنیم.من تشکر می کنم از محبین اهل بیت که احساس مسئولیت می کنند. مجلس برپا می کنند همسایه های خودشان را جمع می کنند به اندازه ی وسع و توان خودشان حیات منزلش را سقفی زده است البته اینها باید توسعه پیدا کند. لذا در این ایام خاص توجه ویژه ای داشته باشید. اگر هم خودتان مجلسی ندارید با حضور خودتان مجالس دیگر را پررنگ کنید. اما حق و حقوق همسایه آثاری دارد. امام باقر می فرماید: باعث زیاد شدن عمر ها می شود. احسان همسایه ها عمر را طولانی می کند مثل صله رحمی که عمر را طولانی می کند بعضی ها چه بسا مرگشان نزدیک بوده اما با احسانی که به همسایه داشتند بعضی وقت ها عمرشان به دنیا بوده. امام سجاد علیه السلام در رساله ی حقوق خودشان در ۳۲ امین حق که حق همسایه است می فرماید: او را نگهداری کنی در غیبتش. بعضی ها مسافرت می روند کلید را می سپارند به همسایه ها. می گویند ما منزل نیستیم اگر می شود یک آبی به گلدان بدهیدشایدهم ما نمی دانستیم امام سجاد سفارش می کند که همسایه باید نگهبان همسایه باشد. این نگهبانی ما نگهبانی ظاهری است، یا مالش را به شما نسپرده، می دانی منزل نیست شخص غریبه ای آمده سوال کنید آقا شما که هستید؟ حفظ همسایه در وقتی که او نیست هم حراست از مالش، هم حراست از آبرویش، یک وقت جایی نشستید آبرویش را می برند. شما نگهبانی و حراست کنید از آبرویش، از ناموسش. می فرماید: و در زمان حضورش او را اکرام کن. این اکرام و احترام دو معنا دارد یک معنا خداوند کریم است بندگان او هم کریم است. در بحث کریم بودن خداوند در سوره ی نمل آیه ی ۴۰ خداوند را کریم معنی می کند مثل صفت جبار. صفت جبار در رابطه با بندگان خدا یعنی ستم کار اما درباره ی خداوند یعنی جبران کننده. عمل خیری انجام دادی خداوند جبران می کند. بعضی وقت ها این معانی تفاوت می کند. کریم نسبت به خداوند یعنی بخشنده اما کرامت نسبت به بندگان یعنی صفات و اخلاق حمیده و نیکو. اینکه می فرماید همسایه ات را تکریم کن در زمانی که او را ملاقات کردی یا در حضور او بودی یعنی با او مهربان باش. با او خوش رو باش. با تندی برخورد نکن. چه باشد چه نباشد. چه غائب باشد چه حاضر، یاری اش کند. در کتب لغت معونت را به شفقت و مهربانی معنی کردند. دستگیری اش کن، حمایتش کن در واقع هرکاری از دستت بر می آید دریغ نکن. خداوند متعال هم یکی از صفات اهل تقوا را اکرام آن ها نسبت به هم می داند. در اینجا اگر معنی کنیم اکرام و تکریم را. اکرام یعنی کسی که با اخلاق تر است. کرامت اخلاقی دارد. با اخلاق ترین شما نزد خداوند با تقوا ترین شما است. پس در اینجا اکرام را به اخلاق حمیده معنی کرده اند. کرامت درباره همسایگان چگونه باید باشد. با روی خوش برخورد کردن. حقوق همسایگی است. هر هفته تعدادی از حق و حقوق را در خدمتتان هستیم. هروقت همدیگر را می بینید مقدم به سلام بشوید. سلام نام خدا است. بعضی ها از سلام دریغ می کنند. وقت و بی وقت مزاحم او نشوید. مزاحم حضوری نشوید سر و صدا ایجاد نکنید. درست است که چهار دیواری اختیاری اما حد و حدودی هم دارد. متاسفانه این غربی ها زندگی آپارتمان نشینی را وارد زندگی ما کردند. اصلا فرهنگ ما اینطوری نبود. آپارتمان نشینی فرهنگ غربی است. مسئولیت ما راهم نزدیک تر می کند. در یک آپارتمان خیلی نزدیک تر به هم هستند. لذا باید خیلی مراعات کنند. حق و حقوقشان سنگین تر می شود. ایجاد سر و صدا کردن اگرچه در ایام عزاداری باشد. حتی تلاوت قرآن بگذاریم صدایش را زیاد کنیم. همین را هم باید رعایت کنیم چه برسد به موسیقی حرام. در روایتی از خاتم انبیاء محمد مصطفی صلی الله علیه و آله است که می فرماید: دو گروه اند که در روز قیامت به آن ها نظر نمی اندازد. اولی کسانی که قطع رحم کرده باشند و دوم همسایه ی بد. از کرامت ما درباره ی همسایگان ما اینکه خدایی ناکرده با پراکندن شایعه ای که هیچ اساسی ندارد آبروی او را نریزیم. در امور خصوصی همسایگانمان دخالت نکنیم. این که بود چکار داشت؟ به ما ربطی ندارد. خودمان را بالاتر ندانیم همسایه مان را پاینتر. مدارا کنیم. اهل صبر باشیم. نکته ی دیگر در بحث کرامت بحث دیدار است. به دیدار همسایگانمان برویم. خدایی ناکرده فراموش نکنیم همسایه مان را. متاسفانه بعضی ها ۲۰ سال با هم همسایه اند و اسم هم را نمی دانند. دستور اسلام است. حق و حقوق همسایه دستور اسلام است. به دیدار یکدیگر بروید. این عزاداری ها باید باعث شود ما به هم نزدیک تر شویم. به عیادتشان رفتن، همراهی کردن آن ها. کمک کردن آن ها. بعضی مجالس ما می رویم سر می زنیم. پدری یامادری از دنیا رفته می رویم در آن مجلس می بینیم همسایه ها کمک کردند. این ها همه جزو کرامت و اخلاق همسایه است. که باید این ارزش هارا حفظ کنیم و سعی کنیم فرهنگ سازی کنیم در بین خودمان که خدایی ناکرده این حق و حقوق از بین نرود. بار پروردگارا توفیق کسب تقوا و عمل صالح نصیب ما بگردان. یک لحظه ما را به نفس وا مگذار. توفیق ادای حقوق واجب، مستحب، حق الله، حق الناس روزی همه ی ما بگردان.

سوره ی والعصر

خطبه ی دوم

بسم الله الرحمن الرحیم

خودم و همه ی شما نمازگزاران عزیز را سفارش می کنم به رعایت تقوای الهی. ضمن عرض تسلیت و تعزیت به مناسبت ایام محرم ایام عزای حسینی و عاشورای حسینی را پشت سر گذاشتیم، آرزوی قبولی عبادات وعزاداری عزاداران بزرگوار را داریم.اما اهم مناسبت های هفته ، امروز هشتم آبان ماه سالروز شهادت محمد حسین فهمیده دانش آموز بسیجی که در سال ۱۳۵۹ به شهادت رسید و حضرت امام رضوان الله تعالی علیه او را رهبر انقلاب نامیدند واین روز،روز نوجوان و بسیج دانش آموزی نامگذاری شد . مقام معظم رهبری امام خامنه ای زید عزه می فرمایند ملتی که عشق شهادت در دل کوچک و بزرگش موج می زند هیچ قدرتی با آن نمی تواند مقابله کند. این فرهنگ شهادت، عشق به شهادت. چه ۱۳ ساله باشد چه ۷۰ ساله فرقی ندارد. هم حبیب ابن مظاهر ها را دیدیم هم قاسم ابن الحسن ها را ،هم عمرو ابن جناده انصاری ها را در واقعه عاشورا. لذا این روحیه ها باید حفظ شود. یادمان نمی رود جوانان ما. نوجوانان ما با دست بردن در شناسنامه هایشان عاشق شهادت بودند وبرای اعزام به جبهه ها تاریخ شناسنامه شان را بیشتر می کردند که بتوانند در جبهه شرکت کنند. این روحیه ی قشنگ و زیبایی است. می بینید هر چندوقت یکبار شهدایی را وارد میهن اسلامیمان می کنند. چه شهدای گمنام چه مدافعان حرم. این ها پیام دارد. پیام عشق به شهادت. هنوز درب شهادت بسته نشده. درب شهادت باز است. سردار همدانی ها و شهدای مدافع حرم. شهید باقری ها و کریمی ها و … شهدایی که در این ایام در دفاع از حریم پیامبر اسلام خاتم انبیاء محمد مصطفی صلی الله علیه و آله و سلم به شهادت رسیدند با تکفیری ها جنگیدند و شهید شدند لذا امیر المومنین علیه السلام جهاد را بابی از ابواب الهی می دانند که خداوند این درب را برای هرکسی باز نمی کند. در خطبه ی ۲۷ نهج البلاغه می فرماید خداوندبرای دوستان خاص و خصوصی و سفارشی خودش درب جهاد را باز می کند. در خطبه ی ۱۲۳قبل از شروع جنگ صفین امیر المومنین با کرامت ترین مرگ ها را شهادت در راه خدا بیان می فرماید. کشته شدن در راه خدا با کرامت ترین مرگ ها است. بعد می فرماید قسم به آن خدایی که جان علی ابن ابی طالب در دستان او است اگر هزار شمشیر بر بدن من بخورد خیلی آسان تر است تا در بستر از دنیا بروم. شهادت در راه خدا توفیقی است. می بینیم در ایامی که هستیم. ایامی که پشت سر می گذاریم ایامی که اسراء را وارد شهر کوفه و دار الاماره کردند. اهل بیت این ها را زیبایی می دیدند وقتی ابن زیاد لعنت الله علیه از عقیله ی بنی هاشم پرسید خدا چه کرد با برادرت و اهل بیتت؟ چه زیبا پاسخ داد جز زیبایی چیزی ندیدم این ها کسانی بودند که شهادت بر آل پیامبر نوشته شده است. لذا آن ها رفتند آن جایی که باید می رفتند و آرام می گرفتند. مرگ برای آل پیامبر سختی ندارد. ابن زیاد دستور داد همه بیایند در مقابل چشم همه سر ابا عبدالله الحسین را آوردند در جلوی چشمانش قرار دادند بعد می نویسند دستور داد بچه های حسین را وارد مجلس کنید ببینند من چکار کردم با پدرشان در این جا است که حضرت زینب به صورت ناشناس وارد مجلس می شود، اما با عظمت وارد مجلس می شود ابن زیاد سوال می کند این کیست که با عزت وارد مجلس شد؟ اما قد خمیده است. پریشان است زینب کبری، مظلومه است. این زینب دختر علی است که وارد مجلس شد. وقتی زینب وارد مجلس ابن زیاد شد مرحوم شیرازی بزرگ درمجلس روضه است وقتی روضه خواند گفت دیگر نمی خواهد روضه را ادامه بدهی همین روضه کافی است بالاترین مصیبت در حادثه ی عاشورا اسارت عقیله ی بنی هاشم و خاندان پیامبر بود. اما در اینجا امام سجاد نفرمودند الکوفه، اما وقتی از حضرت سوال کردند کجا خیلی بر شما سخت گذشت حضرت سه بار فرمودند الشام ،الشام ،الشام لذا امروز بعد از نماز جمعه عزیزانی که آمادگی دارند یکی از شهدای مدافع حرم بعد از نماز جمعه شهریار تشییع می شود عزیزانی که آمادگی دارند خودشان را برسانند و ان شاء الله شرکت کنند. یکشنبه ۱۰ ام آبان ماه سالروز شهادت فقیه مجاهد آیت الله سید محمد علی قاضی طباطبایی هم امام جمعه تبریز است هم اولین شهید محراب که به دست منافقین به شهادت می رسد در سال ۱۳۵۸ چهارشنبه ۱۳ آبان چندین مناسبت در ۱۳ آبان هست اولین مناسبت بازداشت و تبعید حضرت امام به ترکیه است در ۱۳ آبان ۱۳۴۳٫ ماه آبان ماه عجیبی در تاریخ انقلاب ما بوده است. باز در ۱۳ آبان ۱۳۵۷ یورش ماموران شاه به دانشجویان تهران را داریم. در ۱۳ آبان سال ۱۳۵۸ تسخیر لانه ی جاسوسی آمریکا به دست جوانان انقلابی به اذن رهبرشان به میدان آمدند و لانه ی جاسوسی آمریکا را که کسی جرات نداشت در دنیا بر علیه آمریکا حرفی بزند این ها وارد صحنه شدند و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و روز دانش آموز هم نام نهادند. روز ملی شعار مرگ بر آمریکا است. افشا گری حضرت امام رضوان الله تعالی علیه که بر علیه تصویب لایحه ی کاپیتولاسیون در آبان سال ۴۳ رخ داد باعث شد امام را بلافاصله دستگیر کردند و بعد به تهران و از تهران به ترکیه تبعید کردند. ۱۱ ماه امام در ترکیه تبعید بودند. ۱۳ سال تحت فشار رژیم بعث عراق تبعید بودند. و سرانجام زیر این فشار ها تقاضا می کند به جای دیگری ببرند. خودشان پیشنهاد می دهد کویت اما این نانجیب ها همانطور که می بینید عربستان در یمن کودک کشی می کنند اما روسی های بی دین به کمک مسلمان ها آمدند. آن روز هم امام را وقتی تبعید کردند کویت امام را نپذیرفت. هم همسایه اند هم مسلمان. این مظلومیت امام را نشان می دهد بعد کشور فرانسه امام را پذیرفت. امام چهار ماه در نوفل لوشاتو باشد و باعث شد انقلاب به تمام دنیا صادر شود. این عنایت خدا بود. نهایتا بعد هم در بهمن سال ۱۳۵۷ بعد از ۱۴ سال تبعید با عزت و پیروزی به میهن اسلامی مان برمی گردد. برای شادی ارواح طیبه ی شهدای انقلاب، شهدای هشت سال دفاع مقدس، مدافعان حرم. گمنام از خداوند می خواهیم این شهدا با شهدای کربلا محشور بگردند. اما در رابطه با بحث روز ملی مبارزه با استکبار مقام معظم رهبری می فرمایند مناسبت های تاریخی معمولا نقش یک نماد و یک سمبل را دارند ۱۳ آبان به خودی خود با روز های دیگر فرق ندارد بلکه یک نماد است یعنی رمزی که پشت سر خود در دل خود معانی فراوانی دارد که این معانی همه برای درس است باید این ها را به یاد داشته باشیم خب این معانی چیست؟ چه معانی برای ملت ما درس است. طمع ورزی آمریکا. وابستگی رژیم طاغوت به آمریکا و فساد آن. ایستادگی ایمان متکی به بصیرت امام بزرگوار . حضور نسل جوان. شجاعت و جسارت نسل جوان انقلابی در مقابل هیمنه و چهره ی آرایش کرده آمریکا. این ها همه در دل ۱۳ آبان است اما ۱۳ آبان سال ۹۴ که روز چهارشنبه ان شاء الله جوانان و نوجوانان و مردان و زنان انقلابی شهر اندیشه از ساعت ۹ صبح از مزار شهدای گمنام به سمت مصلای خودشان شرکت می کنند. یک پیام جدیدی را برای آمریکایی ها و غربی ها باید داشته باشد. خیلی امسال باید پر شور تر و پرجمعیت تر باشد. شعار مرگ بر آمریکا را باید خیلی پررنگ تر بگوییم. چرا که ملت های مظلوم و آزادی خواه جهان بخصوص شیعیان چشم به ما دوخته اند. آن ها امیدشان ما هستیم اگر ما هم بخواهیم با آمریکایی ها سازش کنیم و به صورت غیر مستقیم مستعمره آمریکا بشویم امید خودشان را از دست می دهند لذا پیام راهپیمایی ۱۳ آبان این است که اگر آمریکا بخواهد در اجرای برجام نا عهدی کند و به تعهدات خود عمل نکند ایران اسلامی محکم در برابر زیادی خواهی های آن ها خواهد ایستاد و توافق هسته ای ذره ای از دشمنی ایران نسبت به آمریکا کم نکرده و امروز آمریکا همچنان دشمنی خود را علیه ملت ایران کم نکرده و همچنان به دشمنی خود ادامه می دهد لذا جناب اوباما هم باید بداند که جوانان سال ۹۴ ما پرشور تر از ۵۷ در مقابل زیادی خواهی های آمریکا ایستاده اند و تا زمانی که آمریکا دست از رژیم صهیونیستی بر ندارد و ظالمان و کودک کشان عالم را حمایت کند ملت ایران چون گذشته با تمام قدرت در مقابل آن ها خواهد ایستاد. ۵شنبه ۱۴ ام آبان ماه روز فرهنگ عمومی است که مقام معظم رهبری می فرماید ما بایک حمله ی همه جانبه ی فرهنگی و اعتقادی و سیاسی اعلام نشده مواجهیم. آن ها اعلام نکردند ما حمله کردیم. از آنچه اتفاق می افتد بنده اطلاع دارم. لشکر فرهنگی دشمن و لشکر سیاسی دشمن با تمام ابزار هایی که در اختیارشان بوده حمله کردند. برای چه حمله کردند برای سست کردن اعتقادات سیاسی ما، تقویت نارضایتی ها در داخل کشور، جذب جوانان بخصوص جوانان فعال و اثر گذار در سطوح مختلف برای مقاصد خودشان دارند کار می کنند. همه ی مسئولین مختلف دستگاه های فرهنگی توجه داشته باشند ما در داخل نقشه ی طراحی شده ی دشمن قرار نگیریم و در این نقشه بازی نکنیم خدایی نکرده آب به آسیاب دشمن نریزیم با برخی برنامه ریزی ها. رها سازی فرهنگ جایز نیست. مدیریت فرهنگ یک کار بسیار لازم است و باید بر اساس شعار ها و مبانی انقلاب باشد. در تولیدات فرهنگی دقت شود. علما و ائمه ی جمعه و جامعه ی روحانیت معظم در هر بخشی که هستند باید در ترویج فرهنگ صحیح اسلامی تلاش کنند. اگر ان شاءالله یک تلاش هماهنگ صحیح و جهت یافته وجود داشته باشد ملت ما هم آماده ی پذیرش هستند. نکته ی آخر اینکه نیروهای امنیتی آل سعود که ان شاءالله هرچه زودتر خبر نابودیشان به ما برسد شیخ نمر باقر النمر آن عالم مجاهد فرزانه و فقیه را که در آن نماز جمعه ی خودش در قطیف عربستان حمله ی شدید الحنی را به آل سعود داشت لذا آن ها ناجوانمردانه او را ترور می کنند و بدن نیمه جانش را به جایی می برند و امروز که حکم اعدامش صادر شده اما می بینیم در سطح جهان علما و مجتهدین و مراجع هم اهل سنت و هم سازمان عفوبین الملل با انتقاد از روند دادگاه این عالم فرزانه و مجاهد فقیه خواهان لغو این حکم هستند و هشدار دادند هر اتفاقی بیفتد مسئولیتش به عهده ی آل سعود است و آن ها قطعا متوجه هستند چکار می کنند چرا که اگر این عالم به شهادت برسد یقینا آل سعود به درک واصل خواهد شد. لذا امیدواریم که آن ها تصمیم نابه جایی نگیرند اگرچه تصمیمات آن ها تا امروز خیلی بی خردانه بوده اما تذکر می دهیم به آن ها تصمیم درستی بگیرند چرا که خشم شیعیان جهان رادر پی خواهد داشت. ان شاء الله این هفته هم عزیزان تا روز اربعین ابا عبدالله الحسین کمک هایی که جمع می شود توسط شما عزیزان برای هزینه ی کار های نذورات و فرهنگی در کربلای معلا است . عزیزانی که نیت دارند در عزاداری و برنامه ی عظیم در اربعین حسینی در کربلای معلا کمک های خودشان را به دوستان ما که در صفوف می گردند تحویل دهند. آن هایی هم که کمک های خودشان را می خواهند به دفتر ما تحویل دهند هر روز هشت صبح تا دوازده ظهر در خدمتشان هستند. ان شاء الله شهر اندیشه ستاد جمع آوری کمک های مردمی را هم سریعا برای اربعین در شهر خواهیم زد چرا که مدیریت شود کمک های شما و آن هایی که علاقه دارند در آن شریک شوند شاید خیلی ها نتوانند بروند مهم نیت شما است که از آن مبلغ بسیار ارزشمند تر است. پروردگارا آقا و مولا و صاحب ما را به ما برسان. رهبر عزیز و فرزانه ی مان نائب بر حق امام زمان، مراجع علما و فقها بر تاییدات و توفیقاتشان بیفزا.یک لحظه ما را به خودمان وامگذار. شر دشمنان ما را به خودشان برگردان. ایران اسلامی ما را پیروز بگردان. دشمنانش را نابود و خار بگردان. عاقبت هایمان را ختم به خیر بگردان

سوره کافرون

IMG_2507 IMG_2514 IMG_2522 IMG_2525 IMG_2533 IMG_2536 IMG_2544

Google+Yahoo MailWhatsAppLineOutlook.comاشتراک گذاری

دیدگاه خود را بنویسید

دیدگاه شما

اِلهى عَظُمَ الْبَلاءُ وَ بَرِحَ الْخَفآءُ وَ انْکَشَفَ الْغِطآءُ وَ انْقَطَعَ الرَّجآءُ وَ ضاقَتِ الاَْرْضُ وَ مُنِعَتِ السَّمآءُ وَ اَنْتَ الْمُسْتَعانُ وَ اِلَیْکَ الْمُشْتَکى وَ عَلَیْکَ الْمُعَوَّلُ فِى الشِّدَّةِ وَ الرَّخآءِ اَللّهُمَّ صَلِّ عَلى مُحَمَّد وَ الِ مُحَمَّد اُولِى الاَْمْرِ الَّذینَ فَرَضْتَ عَلَیْنا طاعَتَهُمْ وَ عَرَّفْتَنا بِذلِکَ مَنْزِلَتَهُمْ فَفَرِّجْ عَنّا بِحَقِّهِمْ فَرَجاً عاجِلا قَریباً کَلَمْحِ الْبَصَرِ اَوْ هُوَ اَقْرَبُ یا مُحَمَّدُ یا عَلِىُّ یا عَلِىُّ یا مُحَمَّدُ اِکْفِیانى فَاِنَّکُما کافِیانِ وَ انْصُرانى فَاِنَّکُما ناصِرانِ یا مَوْلانا یا صاحِب الزَّمانِ الْغَوْثَ الْغَوْثَ الْغَوْثَ اَدْرِکْنى اَدْرِکْنى اَدْرِکْنى السّاعَةَ السّاعَةَ السّاعَةَ الْعَجَلَ الْعَجَلَ الْعَجَلَ یا اَرْحَمَ الرّاحِمینَ بِحَقِّ مُحَمَّد وَ الِهِ الطّاهِرینَ.