نماز جمعه 22 دی ماه 1396 درشهر اندیشه

نماز جمعه ۲۲ دی ماه ۱۳۹۶ درشهر اندیشه

خطبه اول                                                                                                         ۲۲دیماه۹۶

بسم الله الرحمن الرحیم

خودم و همه شما نمازگزاران عزیز را در این روز عزیز خواهران و برادران خودم را سفارش می کنم به رعایت تقوای الهی و فرمانبرداری از خداوند متعال و مراقبت در گفتار و مراقبت در اعمال، مراقبت در نیات، مراقبت در رفتار، خداوند انشاءالله به حق امام المتقین ما را جزء متقین و اهل یقین قرار بدهد ان شاءالله.

عرض کردیم مجرای تحقق اراده الهی در جهان و دراین دنیا سنت های الهی و قوانین الهی است.

این هفته هم با توجه به اینکه در ایام دی ماه و حوادث اخیری که پشت سر گذاشتیم، فتنه هایی هم به راه انداختند اما با مشت محکم مردم مواجه شدند. لذا من این چند هفته خطبه اول را اختصاص دادم به مسائلی که پیرامون حق و باطل ومسائل فتنه است، تا ان شاءالله اگر خداوند توفیقی به ما عنایت کند ادامه بحث ما در شرایط و ویژگی های اهل تقوا ادامه دارد.

عرض کردیم اگر با این سنت ها آشنا بشویم دیگر در زندگی نگرانی نداریم. اضطراب و استرس نداریم از آینده مان هراسی نداریم از مرگ ترسی نداریم از عالم برزخ،شب اول قبر، روز قیامت، هراسی نداریم.

براساس سنت های الهی، که همان قوانین ثابت هستند و تغییر نمی کنند،

فَلَن تَجِدَ لِسُنَّتِ اللَّهِ تَبْدِیلًا

با این عناوین خداوند متعال می فرمایند نه تغییر می کنند نه جابجا می شوند. ؟؟

لَا الشَّمْسُ یَنبَغِی لَهَا أَن تُدْرِکَ الْقَمَرَ وَلَا اللَّیْلُ سَابِقُ النَّهَارِ وَکُلٌّ فِی فَلَکٍ یَسْبَحُونَ

، این سنت ها ثابتند، فراگیرند، لایتغیر هستند

أَیْنَمَا تَکُونُوا یُدْرِککُّمُ الْمَوْتُ وَلَوْ کُنتُمْ فِی بُرُوجٍ مُّشَیَّدَهٍ ؟

این یک سنت الهی است یک قانون الهی است هر کجا باشید آن لحظه مرگ که فرا برسد یُدْرِککُّمُ الْمَوْتُ ، نیازی نیست که شما به ملاقات بروید خود مرگ می آید خدمت شما.

در سوره روز جمعه هم می خوانیم به هر حال اگر ما کراهت داریم از ملاقات با جناب ملک الموت فانه ملاقیکم. شما افتخار نمی دهید اما به هر حال ملک الموت خودش می آید خدمت شما و خدمت ما می رسد جای فراری هم نیست. اینما تکون، هر کجا که باشید در آسمان باشید در ته اقیانوس ها باشید در خشکی باشید بروید در یک خانه ای که تا ده ریشتر هم مقاومت داشته باشد نسبت به زلزله، اگر خدا بخواهد یدرکهم الموت، ملک الموت به سراغتان می آید.

خب یک چنین سنتی اگر با آن آشنا باشیم دیگر هراسی نداریم. از مرگ ترسی نداریم زلزله بیاید، طوفان بیاید، آتش سوزی بشود دیگر نگرانی نباید داشته باشیم علی القاعده. یا إِنَّ اللَّهَ یَرْزُقُ مَن یَشَاءُ بِغَیْرِ حِسَابٍ.

اگر اعتقاد داریم که روزی تقسیم شده دیگر حرصی نمی زنیم، تلاش با حرص فرق می کند، تلاش بکنیم کوشش می کنیم روزی ها هم براساس اعمال ما تقسیم نمی شود. اینطور نیست که اگر کسی اعمال صالحش بیشتر باشد بگویند خب روزی او را هم بیشتر بکنیم اگر کسی اعمال صالحش کمتر باشد، بگوییم روزی او کمتر بشود. تقسیم روزی براساس اعمال من و شما نیست درست است که اثرگذار است اما باز این یک سنت الهی است اهل تقوا و اهل ایمان خداوند به روزی شان برکت می دهد اما اگر کسی اهل نماز شب باشد فقیر هم باشد هر کاری هم بکند می بیند فایده ای ندارد این دلیل بر این نیست که خداوند به او توجهی ندارد این یک حکمت الهی است یک سنت دیگری است که قابل بحث در اینجا نیست یک جلسه دیگری را می طلبد.

اما یکی از سنت های الهی که امروز موضوع بحث ماست تدافع اهل حق و باطل در قوانین ثابت الهی است. خداوند وعده کرده در قرآن کریم که همیشه اهل حق پیروزند. آن کسانی که کتاب شان حق است، راهشان حق است، خدای شان به حق است،پیامبرشان به حق است، قبله شان به حق است،امامشان، مکتب شان، دینشان به حق است،

خداوند وعده کرده که جاء الحق، نمی گوید یجیی الحق، با فعل ماضی هم می گوید یعنی محقق است، قطعی است،

در سوره اسراء آیه ۸۱ می فرماید وَقُلْ جَاءَ الْحَقُّ وَزَهَقَ الْبَاطِلُ إِنَّ الْبَاطِلَ کَانَ زَهُوقًا هر دو فعل ماضی است. فعل ماضی در گذشته انجام شده، محقق شده، قطعی است. جاء الحق و زهق الباطل. حق آمد حق هست حق وجود دارد نه اینکه حق می خواهد بیاید باطل هم از ازل نابود شده بود اصلا. باطل ممکن است یک مدتی جولانی بدهد اما آن چه که پایدار است و پایدار خواهد ماند آن حق است.

امیرالمومنین (ع) می فرماید للباطل جوله و للحق دوله. بعد در ادامه آن آیه شریفه آن سنت ثابت خودش را بیان می کند که سنت من است. ان الباطل کان زهوقا. همانا که باطل کان زهوقا. این کان استمرار است. در طول تاریخ اینطور است. ان الباطل کان زهوقا. ممکن است ۴۰ سال ۳۰ سال به هر حال باطل بیاید جولان بدهد، این جولانش ممکن است لحظه ای باشد یک روزه باشد یک هفته ای باشد یک ساله باشد سالیان طولانی باشد بستگی باز به مردم دارد که مردم چه بخواهند

إِنَّ اللَّهَ لَا یُغَیِّرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّى یُغَیِّرُوا مَا بِأَنفُسِهِمْ.

باز شرط و شروط می گذارد در اینکه سرعت تحقق حق بستگی به شروطی دارد که حق ثابت بماند پایدار بماند باطل بر دهانش بخورد باطل نابود بشود باطل را نپذیرد. اصلا حق و باطل را بشناسیم ملاک های حق و باطل را بشناسیم. این هم وظیفه ماست که باید ملاک ها را بشناسیم.

نکته دیگری که نباید فراموش کنیم رفتن باطل است.به هر حال ان الباطل کان زهوقا، ممکن است باطل یک جولانی بدهد،

مقام معظم رهبری فرمود از پاتک های باطل نباید بترسیم. طبیعی است باطل هر چند وقت یک بار یک پاتکی بزند اما ان الباطل کان زهوقا.

در سوره مبارکه شوری ایه ۲۴ خداوند به خودش نسبت می دهد ثبات حق و نابودی باطل را. می فرماید این خداست که باطل را نابود می کند یمحوا الله الباطل، یعنی خداست که باطل را از بین می برد و نابود می کند و یحق الحق و باز این کار خداست که حق را یاری و مستقر می کند. کان حقا علینا نصرالمومنین. خداوند یک حق می داند برای خودش کمک کردن اهل ایمان را، می گوید کان، این باز هم استمرار است، خداوند بر خودش حق می داند که مومنین را یاری بکند.

حالا برای تحقق این وعده الهی شرایطی لازم است. هفته گذشته عرض کردیم اولین شرطش تقوا و پرهیزکاری و صبر مردم است. ان تصبروا و تتقوا یمددکم ربکم. این را هفته گذشته را بحثش را مفصل انجام دادیم.

اما شرط دیگر، شرط ایمان است به شرط ایمان، آمنوا و عملوا الصالحات. یک شرط دیگری هم اضافه شد.

خداوند متعال درسوره نساء ایه ۱۳۶ یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا آمِنُوا

باز یک تکلیف شرعی است. ای کسانی که ایمان آوردی ایمان بیاورید یعنی وظیفه شماست که ایمان بیاورید یک تکلیف شرعی است. امر می کند اینجا به اهل ایمان، که ایمان بیاورید.

یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا آمِنُوا بِاللَّهِ وَرَسُولِهِ وَالْکِتَابِ الَّذِی نَزَّلَ عَلَى رَسُولِهِ

ایمان به خدا، ایمان به پیامبر ایمان به قرآن، و حتی وَالْکِتَابِ الَّذِی أَنزَلَ مِن قَبْلُ. آن کتاب های تحریف نشده قبلی انبیای الهی که قرآن تکمیل می کند آنها را. و بعد می فرماید وَمَن یَکْفُرْ بِاللَّهِ وَمَلَائِکَتِهِ ، خب ایمان به ملائکه، ایمان به کتاب ها، ایمان به انبیاء، این ایمان ها، بعد می فرماید اگر کسی ایمان نیاورد وَکُتُبِهِ وَرُسُلِهِ وَالْیَوْمِ الْآخِرِ فَقَدْ ضَلَّ ضَلَالًا بَعِیدًا. به یک گمراهی خیلی بدی دچار می شود منحرف می شود کسی که اهل ایمان نباشد و ایمان نیاورد.

البته بین ایمان و تقوا یک رابطه تقابل و متقابل است. با توجه به آیات نورانی قرآن مثل سوره فتح آیه ۴، لِیَزْدَادُوا إِیمَانًا مَّعَ إِیمَانِهِمْ. خداوند متعال ایمان را در قرآن کریم به نور تشبیه می کند به درختی که ریشه عمیق دارد تشبیه می کند مثل شجره طیبه که اصلش ثابت و ریشه دار است.

اگر ما اسلام را به یک درخت تشبیه بکنیم ریشه آن درخت در واقع همان ایمان است که در وجود ماست چنان ریشه می دواند که ثمره این درخت اسلام باید در بیرون و در اعمال مان ظاهر بشود یعنی تقوا. چقدر قشنگ تصویر می کند قرآن. نور شدت و ضعف دارد ایمان هم شدت و ضعف دارد. بعضی نورها کوچک هستند و بعضی ها نورافکن هستند. بعضی ها فقط جلوی پا را روشن می کنند بعضی ها تا چند کیلومتر می تواند پرتو داشته باشد و راه رانشان بدهد.

نور یکی از ویژگی هایش این است که هم خودش راه را پیدا می کند و هم به دیگران راه را نشان می دهد. این نشان ایمان است. ایمان را اگر بخواهیم به نور تشبیه بکنیم تا درکش بکنیم یا به آن درخت تنومند که ریشه بسیار عمیقی دارد و ریشه این درخت همان ایمان است که در قلب و وجود ماست، ایمان در وجود ما ریشه دوانیده و هر کسی براساس آن ایمانی که در درونش ریشه دوانده ثمر و میوه می دهد. لذا در همه آیات اگر دقت بکنید آمنوا و عملوا الصالحات با هم آمده نه آمنوا به تنهایی فایده دارد نه عملوا الصالحات به تنهایی. عملوا الصالحات به تنهایی خیلی از کسانی که دین ندارند یک شخص غربی است، شرقی است ،چینی است ،کمونیسم است، ۲۰۰ میلیون تومان به زلزله زده ها کمک می کند این عملوا الصالحات است اما آمنوا نیست برای خدا نیست. خب این عمل، عمل خوبی است، نتیجه اش هم این است که یک لوح تقدیری به او بدهند و در شبکه ها به به و چه چه بکنند و دردنیا جایگاهی پیدا می کند اما در آن دنیا ایمان و عمل صالح، ایمان و تقوا مکمل هم دیگر هستند.

ایمان و تقوا باید با هم باشند. نه ایمان به تنهایی فایده دارد، همه مسلمان هستیم، به هر حال ازدواج مان، غسل مان، کفن مان، دفن مان، احترام مان واجب است، همه مسلمان هستیم، اما در آن دنیا، اسلام را فقط نمی خواهند. ایمان و عمل صالح هم می خواهند. در این دنیا مسلمان، احکام اسلام، در آن دنیا، می گوید خب حالا ایمانت کجاست؟ عمل صالحت چیست؟ نتیجه عمل صالح، نتیجه ایمان درونی است لذا هر عملی انجام می دهیم باید براساس ایمان مان باشد، ایمان به خدا یعنی لله باشد

قُلْ إِنَّ صَلَاتِی وَنُسُکِی وَمَحْیَایَ وَمَمَاتِی لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِینَ

ما مرگ بر آمریکا می گوییم باید برای خداباشد، براساس ایمان باشد. براساس تبری و تولی باشد. تولی و تبری باید تمام حرکات ما، کلام ما، اعمال ما براساس ایمانمان به خدا باشد. اگر مقدمه تمام اعمال صالح مان، براساس ایمان بود خسران نکردیم. الا الذین آمنوا و عملوا الصالحات. کسی که حجاب ندارد مسلمان هم هست می گوید دلت پاک باشد، این به درد نمی خورد، چرا؟ چون به هر حال مسلمان هست ولی ثمره ایمان را در عمل او نمی بینیم که حجاب باشد. فرمانبرداری از خدا باشد. آمنوا و عملوا الصالحات در کنار هم هستند که میوه و ثمره اش تقوا و پرهیزکاری است. لذا نمازهای جمعه مقام معظم رهبری فرمودند قرارگاه ایمان و تقواست.

در کتاب لغت العین ایمان را اینطوری تعریف می کند. ایمان از ماده امن، مصدر باب افعال به معنای اعتقاد، تصدیق و اطمینان است. ایمان یعنی اعتقاد، تصدیق،

تصدیق چه؟ تصدیق یک دین، یک کتاب، یک امام، یک پیامبر، روز قیامت، این می شود ایمان.

در اصطلاح دینی هم ایمان یعنی اعتقاد قلبی به خداوند و انبیای الهی، کتاب الهی، روز قیامت و بیان زبانی و عمل به ارکان. ارکان دین و شریعت. انجام واجبات، ترک محرمات. این نتیجه اش می شود تقوا. لذا ایمان و تقوا رابطه تقابل دارند با همدیگر هر چقدر ایمان ما بیشتر تقوای ما بیشتر. و هر چقدر تقوای ما بیشتر ایمان ما بیشتر. حالا آثار ایمان در همین دنیا و در آن دنیا،

در سوره یونس، آیه ۶۲ و ۶۳ أَلَا إِنَّ أَوْلِیَاءَ اللَّهِ لَا خَوْفٌ عَلَیْهِمْ وَلَا هُمْ یَحْزَنُونَ

اولیای الهی از زلزله، از آتش، از بلاها، از سرطان. از قیامت و قبر و عالم برزخ ترسی ندارند. چه کسانی ترسی ندارند؟ الذین آمنوا و کانوا یتقون. کسانی که اهل عمل صالح ایمان و عمل صالح هستند.

اما بعضی از امور را ایمان را تضعیف می کند و بعضی ها تقویت می کند. چکار کنیم که ایمان مان تقویت بشود و مواظب باشیم که عواملی که باعث ضعف ایمان می شوند شناسایی کنیم.

در خطبه ۸۶ نهج البلاغه امیرالمومنین (ع) می فرمایند:

مجالسه اهل الهوی من فات للایمان

هم نشینی با اهل دنیا، همنشینی باکسانی که اهل هوی و هوس هستند، همنشینی با دروغگویان، همنشینی با کسانی که حسود هستند و حسادت می کنند اینها را باعث ضعف ایمان نام می برد. نشست و برخاست با کسانی که اهل دنیا هستند، همه اش خوشگذران، نه نماز اول وقتی، نه خدایی، نه پیغمبری، نه محرم و صفری، روز عاشورا کنار دریاست، دارد خوشگذرانی می کندبرایش فرق ندارد. مواظب باشید با این افراد نشست و برخاست نکنید.

می فرمایند: من فات للایمان، فراموشی ایمان، باعث می شود که ایمان تان را فراموش بکنید. بعد می فرماید نه تنها باعث فراموشی ایمان می شود بلکه و محضره للشیطان، شما در محضر شیطان قرار میگیرید اگر با اهل باطل نشست و برخاست بکنید. فانه مجانب للایمان، مجانب از جنب، در اینجا به معنای دوری است، باعث دوری ایمان شما می شود. دروغ گفتن باعث می شود که ایمان از ما دور شود

امیرالمومنین می فرماید: و لاتحاسدوا فان الحسد یاکل الایمان، حسادت نکنید چیزی که در همه ما هست، ایمان را می خورد حسادت است،حسادت یعنی زوال نعمت، توقع زوال نعمت از دیگران داشته باشید. یاکل الایمان کما تاکل النار.

در سوره احزاب آیه ۵۸ می فرماید:

وَالَّذِینَ یُؤْذُونَ الْمُؤْمِنِینَ وَالْمُؤْمِنَاتِ بِغَیْرِ مَا اکْتَسَبُوا فَقَدِ احْتَمَلُوا بُهْتَانًا وَإِثْمًا مُّبِینًا

چهارمین عاملی که باعث تضعیف ایمان و یا از بین رفتن ایمان می شود، تهمت است، تهمت زدن ایمان را از بین می برد.

خداوند هم می فرماید وَالَّذِینَ یُؤْذُونَ الْمُؤْمِنِینَ وَالْمُؤْمِنَاتِ ، این نشان می دهد که تهمت باعث اذیت اهل ایمان می شود. یک چیزی که درانسان نباشد به انسان نسبت بدهند، این قدر اذیت می شود آدم، ای کاش انسان آن را داشت، حداقل یک سود دنیایی می برد، نداریم، به هر حال این خیلی زجر آور است، نه سودی می بری از آن طرف حرف و حدیث را هم باید بشنوی.

لذا قرآن می فرماید کسانی که بیگناه هستند، فَقَدِ احْتَمَلُوا بُهْتَانًا وَإِثْمًا مُّبِینًا. احتملوا از حمل می آید این می خواهد بفهماند، در روایتی هم از رسول گرامی اسلام سوال کردند ما ؟ من السماء؟ حضرت فرمود البهتان. خداوند هم می فرماید فَقَدِ احْتَمَلُوا بُهْتَانًا وَإِثْمًا مُّبِینًا این قدر سنگین است این گناه بهتان. می گوید کسانی که اذیت می کنند اهل ایمان را، گناه سنگین بهتان را حمل می کنند با خودشان، امام صادق (ع) هم می فرماید اذا اتهم المومن اخاه انباث الایمان من قبله کما ینباه الملأ فی الماء همان طور که در آن حسادت می گفت چطور آتش هیزم را می سوزاند و از بین می برد، ایمان هم همان کار را می کند.

در این روایت امام صادق می فرماید:نمکی را که در آب بیندازید، حل می شود از بین می رود، ایمان را هم اگر کسی تهمتی به کسی بزند اعمالش را مثل نمک تشبیه کرده که درون آب می اندازد و از بین می برد. ایمانش از بین می برد.

 

حالا راه های تقویت ایمان:

یک-

تلاوت قرآن، باز در سوره انفال، انما المومنون الذین اذا تلیت علیهم آیاته زادتهم ایمانا. توجه به قرآن، عمل به قرآن، تلاوت قرآن، ایمان را افزایش می دهد.

دو-

محبت به اهل بیت، باعث افزایش ایمان می شود در روایت داریم مثل کوهی استوار می ماند محبت اهل بیت. ایمان را در انسان مثل مستقر می کند.

سه-

صبر در خوشی ها و ناخوشی ها

چهار-

عفو و چشم پوشی از عیوب مردم

پنج-

عمل به دستورات دینی، نماز، روزه، عبادت، حج، پرداخت خمس

این پنج مورد ایمان را قوی می کند.

امام صادق (ع) می فرماید ایمان بدون عمل ثبات ندارد و عمل از ایمان می باشد. ان شاءالله که ما ایمان مان را تقویت بکنیم چرا که سنت الهی است، اگر می خواهیم در برابر باطل بایستیم و باطل را شکست بدهیم نیاز به تقویت ایمان داریم نیاز به تقویت تقوا داریم. ثمره ایمان تقوای الهی است که ان شاءالله به حق این روز عزیز روزی همه ما بگرداند.

بارپروردگارا نور ایمان و تقوا در دل های ما و خانواده های ما را زنده بگردان.

یک لحظه ما را به این نفس غافل وامگذار.

عاقبت ما را ختم به خیر بگردان.

بارپروردگارا قسمت می دهیم به حق این روز عزیز،(حسادت، تهمت، دروغ، غیبت) همه را ببخش و بیامرز.

این ایمان و تقوای ما را تا پای جان دادن شب اول قبر، روز قیامت همراه ما بگردان.

ایمان و تقوای ما را محو مگردان عواملی که باعث ضعف ایمان مان می شود از ما دور بگردان.

عواملی که باعث تقویت ایمان می شود روزی ما و خانواده هایمان و جوانان مان بگردان.

 

خطبه دوم                                                                                 ۲۲دیماه۹۶

 

خودم و همه شما نمازگزاران عزیز را در این روز عزیز خواهران و برادران خودم را سفارش می کنم به کسب تقوا، به کسب ایمان، تقویت ایمان، تقویت نور ایمان، که ثمره آن، تقوا و مراقبت و پرهیزکاری می شود.

ان شاءالله خداوند توفیقی عنایت کنددر این آزمایشات سربلند باشیم روز به روز بر ایمان مان بر تقوای مان افزوده بشود.

اما در هفته ای که گذشت هزاران نفر از اقشار مختلف مردم انقلابی قم به مناسبت قیام حماسی، و تاریخی مردم در روز ۱۹دی سال۱۳۵۶ که در آن شهر مقدس،اتفاق افتاد و آن شور و حال حماسی مردم در سال۵۶ به خاطر اینکه به امامشان،به مرجع تقلیدشان،به علمای دینی شان،توهین کرده بودند در روزنامه اطلاعات آن مقاله ای که از طرف رژیم منحوس پهلوی به چاپ رسید با نام مستعار عباس رفیعی مطلق که این مقاله بعدا مشخص شد که اصلا این آقا ماهیتی ندارد و اصلا وجود خارجی ندارد و دستگاه رژیم پهلوی این مقاله را به چاپ رسانده هدفش هم تخریب مرجعیت و جایگاه روحانیت در اذهان مردم بود که به ساحت امام و مرجعیت توهین کرده بود. اما با آن حضور به موقع، آن بصیرت مردم انقلابی قم در آن سال ۵۶، آن جمعیت ۱۰ هزار نفری که وارد صحنه شدند و قیام ۱۹ دی را شکل دادند و در واقع جرقه انقلاب اسلامی بود. انقلاب دوباره جرقه ای خورد و نهضت جوششی کرد و نهایتا در بهمن ۵۷ هم به پیروزی رسید.

لذا مردم غیور قم در دیداری که با رهبر عزیز انقلاب مان داشتند، رهبر عزیز و مقتدر نظام مقدس مان با توجه به اغتشاشات هفته های اخیر و حوادثی که در کشور اتفاق افتاد فرمودند: همه حرکاتی که دشمن در این ۴۰ سال در مقابل ما انجام داده است پاتک انقلاب است. انقلاب ریشه دشمن را از لحاظ سیاسی در کشور کند. دشمن مرتبا پاتک می کند و در هر دفعه هم به خاطر ایستادگی، به خاطر این سد محکم مردمی و ملی شکست می خورد. این بار هم ملت با قدرت تمام به آمریکا و به انگلیس و به لندن نشین ها می گوید این دفعه هم نتوانستید باز هم نخواهید توانست.

در رابطه با بحث مثلث فعال در این اغتشاشات رهبر عزیزمان فرمودند یک مثلثی در این قضایا فعال بود برای امروز دیروز هم نیست.

ضلع اول این مثلث مربوط به آمریکایی ها و صهیونیستی هاست چند ماه هم هست که دارندنقشه می کشند.

ضلع دوم پول برای یکی از این دولت های اطراف خلیج فارس است که این کارها خرج دارد و آمریکایی ها هم تا وقتی که اینها هستند حاضر نیستند پول خرج کنند.

ضلع سوم، پادویی اش، پادویی اش هم مربوط به سازمان منافقین بود. سازمان آدمکش منافقین، فراخوان هم آنها آمدند عده ای آمدند از یک طرف گفتند جانم فدای ایران و از یک طرف پرچم ایران را آتش زدند. بی عقل ها نفهمیدند که این دو با هم نمی سازد.

ان شاءالله شما قربان ایران بروید. کی شما در مقابل دشمنان ایران سینه سپر کردید؟ آنهایی که می گویند جانم فدای ایران، کی اینها فدای ایران شدند؟ باز هم در مقابل دشمن همین جوان های حزب اللهی و انقلابی سینه سپر کردند. ۳۰۰ هزار شهید دوران دفاع مقدس چه کسانی بودند، شما کی قربان ایران رفتید که می گویید جانم فدای ایران.

البته باید بین مطالبات به حق مردم و حرکات و حشینانه تفکیک قائل شد.

اینکه عده ای به دنبال مطالبات به حق خود باشند و اینکه عده ای بیایند به قرآن دشنام بدهند، به اسلام دشنام بدهند، به پرچم اهانت کنند، مسجد و حسینیه را بسوزانند، تحقیر کنند آتش بزنند یک حرف دیگر است. اینها را نباید با هم مخلوط کرد. این جور نیست که مشکل نباشد، مگس روی زخم می نشیند. زخم را خوب کنید.

هر سه قوه مشکلات را بشناسند و روی یکایک مشکلات متمرکز شوند. خطاب رهبر عزیزمان به هر سه قوه است، عزیزان ما در هر سه قوه، باید گوش به فرمان باشند باید مراقب باشند از سال ۱۳۷۹ تا به امروز نزدیک به ۱۷ سال است مقام معظم رهبری موضوع اقتصاد مقاومتی را مطرح کردند، ۱۷ سال است. باورتان می شود؟

مسئولین چه می کنند؟ کجا هستند؟ جهاد اقتصادی، تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی، این عناوینی است که حالا… بحث حماسه اقتصادی، اقتصاد با عزم ملی و مدیریت جهادی، اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال، خب این شعارها وقتی محقق نشود وقتی که مسئولین نظام به این شعارها توجه نکنند، وقتی این شعارها روی در و دیوار نوشته بشود، سنت الهی است که وقتی مردم از رهبر خودشان فرمانبرداری نکنند نعمت انقلاب از آنها گرفته بشود. وقتی مسئولین توجه نکنند مردم هم معترض میشوند و بعد یک عده ای هم سوءاستفاده می کنند اغتشاش به راه می اندازند شعارهای ساختارشکنانه می دهند آن هم این مردم و این نظامی که دشمنان قسم خورده فراوانی دارد.

سلطنت طلب ها، منافقین، آمریکایی ها، اسرائیلی ها، انگلیسی ها، در منطقه خودمان به ظاهر مسلمان ها، تکفیری ها، چشم دیدن ایران عزیزمان را ندارند چشم دیدن شما مردم را ندارند ما دیگر نیاز به دشمن داخلی نداریم. مسئولین چرا گوش به فرمان نیستید. چقدر رهبر عزیز تذکر بدهد. آن وقت می گویند بله. اگر ائمه جمعه در خطبه ها القاء نکنند رکود و ضعف را و رکود بازار و بیکاری را و معیشت مردم را، مردم معترض نمی شوند. خب اگر ما هم حرف مردم را نزنیم پس چه کسی درد دل مردم را به مسئولین بگوید. وظیفه ذاتی ائمه جمعه بیان مشکلات مردم است.

اگر نمایندگان محترم مجلس روسای مجلس نائب رئیس مجلس اینکه عرض می کنم منظورم به یک نماینده مجلس نیست که در شهریار منظورم به نماینده شهرستان است، یک نماینده است، نه خیر. ما نیاز به مجوزها داریم. اگر از مجلس ششم تا به امروز که مجلس دهم است، که سکان را به دست گرفته، دقیقا همین ۱۷ سال، از مجلس ششم تا به امروز رهبر عزیزمان شعار اقتصاد مقاومتی را سر دادند، شما نماینده ها در این ۱۷ سال چکار می کردید؟ در مجلس ششم چه کردید؟ هفتم چه گلی به سر مردم زدید؟ مجلس هشتم، مجلس نهم، مجلس دهم، چرا سکوت کردید؟ شما مگر نماینده مردم نیستید. آیا ندیدید مردم معترض شدند جلوی مجلس آمدند به خودتان زحمت ندادید از ماشین پیاده بشوید و درد مردم را بشنوید. چرا نگاه ارباب رعیتی در بین مسئولین ما حاکم شده. مردم انقلاب کردند که نگاه ارباب رعیتی برداشته بشود. اگر نماینده های مردم در مجلس شورای اسلامی مطالبات رهبری را از مسئولین می خواستند از دولت های وقت می خواستند، مردم معترض بودند؟ مردم اغتشاش می کردند؟ اگر نماینده های محترم نظارت دقیق داشتند بر عملکرد همه دستگاه ها، شما در راس امور قرار دارید، حضرت امام فرمودند، کمیسیون های مختلف دارید، با مردم حرف بزنید، درد دل بکنید، وزرا را استیضاح کنید رئیس جمهور را سوال بکنید. چرا سکوت کردید؟ مردم نگاه می کنند؟

وقتی صدای مردم از حنجره شما به گوش دولت نرسد، خود مردم وارد میدان می شوند چون چاره ای ندارند حق هم دارند. قبض برق و گاز و آب می آید. ۲۹ هزار تومان قبض گاز آمده ۱۲ هزار مصرف بود، بقیه اش هزینه آبونمان، هزینه بیمه، هزینه مالیات بر ارزش افزوده، ۱۰ تا عنوان، بعضی وقت ها آن هزینه مصرف خیلی زیادتر از آن عوارضی است که باید پرداخت بکند. چرا؟ قبض آمده، ۱۰ هزار تومان مصرف آب بوده ۲۰ هزار تومان عوارض برایش نوشتند. آخر چرا؟ اینها را باید مجلس ورود پیدا کند. اگر مجلس ما مجلس مدرسی باشد والله قسم این مشکلات را نخواهیم داشت. ما هر چه می کشیم از این مجلسی هاست. ای مجلسی ها بیدار شوید. دقت کنید
،نظارت کنید،نگاه های حزبی و گروهی را بردارید. نائب رئیس مجلس فرمودند که بله. مردم حالا که اعتراض کردند نباید که ما منفعل بشویم. این هم نائب رئیس مجلس ما. منفعل چیست آقا؟ مردم گرفتارند. شما با ماشین و راننده می آیید تشریف می آورید و تشریف می برید حقوق های میلیونی برای خودتان مصوب می کنید، از درد مردم اطلاع ندارید، یک خانواده ای که با یک حقوق کارگری دارد زندگی می کند شما حقوق های میلیونی برای خودتان درست کردید نباید هم دغدغه و درد داشته باشید. وزرای میلیاردی ما کجا درد کارمند و کارگر را می فهمند؟

لذا اگر به داد مردم نرسید این مردم باز هم اعتراض می کنند. ما هم مطالبات به حق مردمی را ارزش قائلیم.ای مردم ما هم همدرد شما هستیم، اولین کسی هم که بیاید در مقابل صف بایستد خود بنده هستم. اعتراض، نقد صحیح هیچ اشکالی ندارد ما با اغتشاش مخالفیم. با آتش زدن مسجد و حسینیه و شعارهای ساختارشکنانه ما هم مخالفیم. اما شما هم باید توجه داشته باشید. آقا فرمودند هر سه قوه، اگر دستگاه قضایی نظارتش را بیشتر می کرد بازرسی کل کشور، پرونده ها ده ساله و پنج ساله و ۱۵ ساله نمی شد آیا مردم معترض بودند؟ مردم اعتراضی داشتند؟ درست است که قاضی عادل هست، باتقوا هست، ما نمی خواهیم با یک چوب همه را برانیم. اما رهبر عزیزمان در دیدار رئیس و معاونین قوه قضائیه، دستور دادند بازرسی ها را بیشتر کنید، مردم با بازرسی و مچ گیری که مخالفتی ندارند مردم با بی عدالتی مخالفند.

بنده عرض کردم بارها و باز هم می گویم، یک حقی را می خواهم بگیرم، ۵ سال، گفتم من با بقیه فرقی ندارم ۵ سال طول کشید نوبت من که شد آن قاضی مربوطه به خاطر فساد اخلاقی دستگیر شد و برکنار شد، دوباره یک قاضی دیگر آمد، الان ۴ سال است که من معطلم. قس علیهذا.

ببینید مردم چقدر گرفتارند. آقا به داد مردم برسید. مشکلات مردم را برطرف بکنید. این دعواهای سیاسی را کنار بگذارید. دل رهبر انقلاب را خون نکنید. توجه بکنید مسئولین. هیچ فرقی هم ندارد، دستگاه قضا، نه رئیس قوه قضا، ما که با مسئولین بالا که از طریق رهبر انتخاب می شوند همه معتقدند که آنها مراقبند و مواظبند و بعضا هم شایعات دشمنان است که آنها را می خواهند تخریب کنند اما وقتی پایین می آیید، آیا این پایینی ها هم واقعا رعایت می کنند؟ توجه می کنند؟ اینها دردی است که همه مردم دارند. یقینا شما هم این درد را دارید. بعضی از مسئولین سربازان خوبی برای ولایت نبودند اگر در این دنیا هم بتوانند فرار بکنند بلکه روز قیامت باید پاسخگو باشند.

رهبر عزیزمان فرمودند آمریکا به شدت عصبانی است فقط از این حقیر عصبانی نیست از شما هم عصبانی است از ملت و حکومت ایران هم عصبانی است از انقلاب ایران عصبانی است برای خاطر اینکه از این حرکت عظیم شکست خورده است. می گوید حکومت ایران از قدرت آمریکا هراس دارد. اگر از شما از هراس داریم چطور در دهه ۵۰ شما را از ایران بیرون ریختیم و در دهه ۹۰ شما را از کل منطقه خارج کردیم؟ به خاطر این شکست هاست امروز آمدند یک فیلمی را از مجلس خبرگان که در خرداد سال ۶۸ است، یک فیلمی را پخش کردند که بله. این رهبر موقت بوده. هر فتنه ای که وارد می شوند شکست می خورند، دوباره این فیلم را تقطیع کردند که بله. این رهبر را موقت انتخاب کردند. بله. در آن سال حضرت امام، نامه نوشتند به رئیس جمهور وقت، که رهبر عزیزما باشند، بازنگری قانون اساسی است، شرط مرجعیت برداشته بشود، شرط اجتهاد کافی است، این مصوب شد، نیاز به انتخابات و رفرندام عمومی دارد در اولین انتخابات که در مردادماه همان انتخابات ریاست جمهوری بود با ۹۷ درصد آراء تصویب شد، شما این ها را نشان نمی دهید. مجلس خبرگان اولین جلسه ای که گذاشت رهبر عزیز انقلاب بار دیگر با حداکثر آراء به عنوان رهبر انقلاب اسلامی تایید شد و انتخاب شد اما آنها را یک مقطعی را نشان می دهند ذهن مردم را مخدوش می کنند. همین امروز هم ای امریکاییها ، کر هستید، نمی شنوید مردم ایران در شعارهایشان می گویند جانم فدای رهبر. در شعارهایشان می گویند این همه لشکر آمده به عشق رهبر آمده.

اما آمریکایی ها بدانند!!!!

اولا تیرشان به سنگ خورده و ممکن است این کار را تکرار کنند بدانند باز هم سرشان به سنگ خواهد خورد.

ثانیا در این چند روز به ما خسارت زدید بدانید بی تقاص نخواهد ماند و آن آقایی که الان در راس آنجاست اگر چه ظاهرا آدم معتدلی نیست اما این را بداند که این دیوانه بازی های نمایشی هم بی جواب نخواهد ماند، آنهایی هم که دوست دارند با آمریکایی ها نشست و برخاست کنند چه در خارج، و چه متاسفانه بعضی ها در داخل، آنها هم بدانند که این نظام محکم ایستاده و به توفیق الهی همه ضعف ها و مشکلات را برطرف خواهد کرد

وچه زیبا گفت امام عزیزمان، آمریکا هیچ غلطی نتواند بکند.

اما اهم مناسبت ها،

جمعه ۲۲ دی ماه، سالروز تشکیل شورای انقلاب به فرمان حضرت امام در سال ۱۳۵۷

سه شنبه ۲۶ دی ماه، سالروز فرار شاه خائن از کشور در سال ۱۳۵۷ است، به هر حال انقلاب ما خاطرات تلخ و شیرین فراوانی دارد. هم خاطرات تلخ داریم هم خاطرات شیرین.

یکی از آن خاطرات خیلی شیرین و به یادماندنی فرار شاه خائن در ۲۶ دی ماه سال ۵۷ از ایران عزیزمان است.که به هر حال حضرت امام فرمودند اولین طعم شیرین پیروزی انقلاب فرار شاه از ایران بود. ان شاءالله که خداوند شر و مکر این دشمنان را به خودشان برگرداند.

اما چهارشنبه ۲۷ دی ماه، سالروز شهادت شهید مجاهد مدافع اسلام، و مظلومین حجت الاسلام والمسلمین نواب صفوی و یاران باوفای شهید

طهماسبی، واحدی، ذوالقدر که از شهدای فدایان اسلام بودند در سال ۱۳۳۴٫

امروز هم اگر دشمنان ما با روحانیت مشکل دارند روحانیت را دشمن خودشان می دانند حق دارند. چون این روحانیت بود که آب به لانه موش استعمار انداخت. بله. حق دارید از ما ناراحت باشید. ما آب انداختیم در لانه شما، شما را آواره کردیم. در مقابل زورگویی های شما ایستادیم مردم را بیداری می کنیم هوشیار می کنیم. حق دارید با ما مشکل داشته باشید دفتر ما را آتش بزنید، حق دارید شیشه های مساجد و مصلاها را بشکنید، حق دارید چون از اینجا ضربه خوردید.

اما این را بدانید بنده وصیتم را کردم، تا آخرین قطره خونم در راه نظامم، انقلابم، رهبر عزیزم، مردم غیور کشورم ایستادم ، ما از اینها ترسی نداریم. این را بدانید. اینها ضربه را از روحانیت خوردند، از مرجعیت خوردند، از ولایت خوردند،

لذا از همان روز در سال ۵۷ با توهین به حضرت امام و روحانیت شروع کردند امروز هم ادامه دارد این شبکه ها را ببینید چقدر توهین می کنند. بله. ما بین روحانیت انقلابی و غیرانقلابی، بین روحانیت اسلامی و روحانیت انگلیسی و آمریکایی فرق قائلیم. این را هم بگوییم. مردم هم خوب شناختند. مهم هم شما هستید. آن روز هم یک عده ای بودند مثل شریعتمداری ها در همان روز مردم را می خواستند جدا بکنند از امامشان، از رهبری شان، اما آن روز هم مردم بیدار بودند. آن روز هم مردم خوب تشخیص دادندکه پشت سر چه کسی حرکت کنند، امروز هم مردم،خوب تشخیص می دهند امروز هم مردم دست از رهبر و ولی شان بر نمی دارند و تا آخرین قطره خونشان در این راه ایستادند.

مقام معظم رهبری، در مورد تاثیر کلام شهید نواب صفوی، فرمودند اولین جرقه های انقلاب اسلامی به وسیله شهید نواب در من به وجود آمد. این سخن مقام معظم رهبری است. از جمله سخنانش این بود که اسلام باید زنده شود، اسلام باید حکومت بکند، و این کسانی که در راس کار هستند دروغ می گویند اینها مسلمان نیستند این حرف ها آن چنان در من نفوذ کرد که احساس می کردم دلم می خواهد همیشه با نواب باشم. روحشان شاد و راهشان پررهرو باد. انشاءالله با شهدای دشت کربلا محشور باشند.

ان شاءالله خداوند همه شهدای عزیز ما را چه شهدای قبل از انقلاب چه بعد از انقلاب، دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم، اموات این جمع، گذشتگان جمع حاضر را، و شهدای گمنام شهرمان را با شهدای دشت کربلا محشور بگرداند.

434 (2)

Google+Yahoo MailWhatsAppLineOutlook.comاشتراک گذاری

دیدگاه خود را بنویسید

دیدگاه شما

اِلهى عَظُمَ الْبَلاءُ وَ بَرِحَ الْخَفآءُ وَ انْکَشَفَ الْغِطآءُ وَ انْقَطَعَ الرَّجآءُ وَ ضاقَتِ الاَْرْضُ وَ مُنِعَتِ السَّمآءُ وَ اَنْتَ الْمُسْتَعانُ وَ اِلَیْکَ الْمُشْتَکى وَ عَلَیْکَ الْمُعَوَّلُ فِى الشِّدَّةِ وَ الرَّخآءِ اَللّهُمَّ صَلِّ عَلى مُحَمَّد وَ الِ مُحَمَّد اُولِى الاَْمْرِ الَّذینَ فَرَضْتَ عَلَیْنا طاعَتَهُمْ وَ عَرَّفْتَنا بِذلِکَ مَنْزِلَتَهُمْ فَفَرِّجْ عَنّا بِحَقِّهِمْ فَرَجاً عاجِلا قَریباً کَلَمْحِ الْبَصَرِ اَوْ هُوَ اَقْرَبُ یا مُحَمَّدُ یا عَلِىُّ یا عَلِىُّ یا مُحَمَّدُ اِکْفِیانى فَاِنَّکُما کافِیانِ وَ انْصُرانى فَاِنَّکُما ناصِرانِ یا مَوْلانا یا صاحِب الزَّمانِ الْغَوْثَ الْغَوْثَ الْغَوْثَ اَدْرِکْنى اَدْرِکْنى اَدْرِکْنى السّاعَةَ السّاعَةَ السّاعَةَ الْعَجَلَ الْعَجَلَ الْعَجَلَ یا اَرْحَمَ الرّاحِمینَ بِحَقِّ مُحَمَّد وَ الِهِ الطّاهِرینَ.