نماز جمعه 18 مهر ماه 93 در شهر اندیشه

نماز جمعه ۱۸ مهر ماه ۹۳ در شهر اندیشه

نماز جمعه ۱۸ مهر ماه ۹۳ در شهر اندیشه به امامت امام جمعه محترم این شهر حضرت حجت الاسلام والمسلمین سید علی مروج با شکوه و حضور گسترده مردم در مصلای امام علی علیه السلام  این شهر برگزار شد . سخنران پیش از خطبه های این هفته جناب سرهنگ گلزاری قائم مقام فرماندهی انتظامی غرب استان تهران بودند .

خطبه اول

خودم وهمه شما نمازگزاران عزیز روز جمعه را سفارش میکنم به رعایت تقوای الهی،به خدا ترسی و فرمانبراداری از خداوند متعال و دوری از هر نوع معصیت و نافرمانی خداوند متعال،در لسان قرآن تقوا دارای معانی است که دومین معنای آن را در خدمت شما هستیم،وهمانا معنای تقوا در لسان قرآن طاعت و عبادت است،تقوا یعنی اطاعت از فرامین الهی و نقطه مقابل تقوا معصیت و نافرمانی از خداوند متعال است،هر کسی که فرمان الهی را انجام داد آن شخص با تقوا است و هر کسی که مشغول معصیت و نافرمانی الهی شد آن شخص در لسان قرآن به عنوان شخص بی تقوا معرفی میشود. سوره بقره در اولین آیات این سوره که خداوند قرآن را کتاب هدایت معرفی میکند برای اهل تقوا،

ذَلِکَ الْکِتَابُ لاَ رَیْبَ فِیهِ هُدًى لِّلْمُتَّقِینَ ﴿۲﴾

این است کتابى که در [حقانیت] آن هیچ تردیدى نیست [و] مایه هدایت تقواپیشگان است (۲)

در واقع این کتاب ،کتاب هدایت است برای مطیعین.برای آنهایی که اهل طاعت هستند،کسی که اهل طاعت نباشد این آیات در او اثر ندارد،این موعظه در او اثر ندارد،این نصایح در او اثر ندارد،لذا به کسی با تقوا میگوییم که اهل  طاعت است و اهل عبادت است و از نافرمانی ها کناره گیری میکند .بر اساس این آیات چند مصداق برای اهل تقوا بیان میکند ،اهل تقوا آن کسانی هستند که

الَّذِینَ یُؤْمِنُونَ بِالْغَیْبِ وَیُقِیمُونَ الصَّلاهَ وَمِمَّا رَزَقْنَاهُمْ یُنفِقُونَ ﴿۳﴾

آنان که به غیب ایمان مى‏آورند و نماز را بر پا مى‏دارند و از آنچه به ایشان روزى داده‏ایم انفاق مى‏کنند (۳)

ایمان به غیب دارند و نماز را برپا میکنند،در راه خدا انفاق میکنند و به آخرت ایمان دارند ،لذا وقتی مصداق اهل تقوا این معنا باشد و اگر متقین را مطیعین معنا کنیم بر اساس آن معنایی که در لسان قرآن معنا کردند،متقین آن کسانی هستند که اهل نماز جمعه و جماعت هستند و اهل روزه هستند .مطیعین کسانی هستند که هر کجا فرمان الهی صادر بشود ،اینها اولین کسانی هستند که آن فرمان را اجرا میکنند.وقتی صدای مؤذن در  روز جمعه بلند میشود،میشتابند به سوی نماز جمعه،اهل تقوا و کسانی که اهل عبادت هستند این قرآن در آنها اثر گزار است،یکی از فرامین و فراعض واجب ما امر به معروف و نهی از منکر است،این قرآن کتاب هدایت است برای آنهایی که اهل طاعت هستند و اهل امر به معروف ونهی از منکر هستند.رئیس جمهور کشورمان فرمودند که امر به معروف یعنی امر به امور شایسته و نهی از منکر را معنا کردند به هر چیزی که برای مردم و جامعه مضر است،الن مجلس شورای اسلامی را هم بحث امر به معروف و نهی از منکر را به صحن علنی مجلس آورد و مورد تصویب مجلس هم قرار گرفت ،علاوه بر مخالفت بعضی از افراد.امیدواریم کسانی که اهل این امر مهم هستند مورد حمایت صریح قانون قرار بگیرند،اینطور نباشد کسانی که میخواهند این مهم را انجام بدهند بترسند از اینکه هم خودمون را گرفتار کنیم وهم خانواده را و حمایت قضایی هم نشویم،همانطوری که رئیس جمهور محترم عرض کردند : هرچیزی را که مضر است برای جامعه را باید جلویش گرفته شود ،این شبکه های ماهواره ای و مستهجن آیا برای جامعه مضر نیست ! این سایت ها و شبکه های اینترنتی مستهجن آیا مضر نیست ! بعضی ها هم میگویند : آقا آزاد بگزارید،به نظر شمل این شبکه ها مضر مردم و جامعه و جوانان نیست،این بی بند و باری  این بد حجابی و این مشکلات و معاصی که در جامعه ما هست ،آیا اینها مضر به حال مردم و جامعه نیست!کسی که با تقوا است و اهل تقوا و طاعت و عبادت است، اهل امر به معروف و نهی از منکر هم است،این کنسرتهای موسیقی با روح تقوا منافات دارد،شما کدام عارف را دیدید که با کنسرت و موسیقی به تقوا دست پیدا کرده باشد،کشور ما یک کشور اسلامی است ،ما اول باید وضعیت خودمون را مشخص کنیم که یا کشور اسلامی هستیم یا یک کشور غربی و غیر اسلامی،مشخص شود دیگه ،ما هنوز نمیدونیم که هدفمان چیست و راهمان چیست !بعضی ها نمی خواهند قبول کنند،اینجا کشور جمهوری اسلامی ایران است،کنسرت موسیقی با  با روح تقوا منافات دارد ،هنوز ما نتونستیم یک مصداق درستی با این موسیقی ها ایجاد کنیم و یک مرزی قائل بشویم،این مضر به جامعه و جوانان ما نیست! قبح آن شکسته شده . بله یک سری موسیقی ها  سنتی است، ولی بعضی از این کنسرتهایی که برگزار میشود درآن دختر و پسر مختلط میان در یک مکانی که اصلا آن مجلس برای کار هم نیست،و اگر کسی که هم متذکر بشود متهم به تند روی میشود ،متهم به خشک بودن میشود،متهم به این میشود که این آقا معتدل نیست.باید مراقب باشیم و از تقوا فاصله نگیریم و جامعه نباید از تقوا فاصله بگیرد،ما آنچه را که در این ۳۵ سال بدست آوردیم از تقوا بوده ،اگه مقاومت کردیم براساس روح تقوا بوده و اگر در مقابل شرق و غرب ایستادیم بر پایه تقوا بوده ،با ایثار و از خود گذشتگی ما ایستادیم .مقاوم بودیم و ایستادیم و متزلزل نشدیم ،فرق بین مردم جمهوری اسلامی ایران با سایر مردم دنیا این است که مردم ما با روحیه تقوا مقاومت کردند،آنچه که قدرت به ما داد تا ما ایستادیم این تقوا بود،باید این را حفظ کنیم ،نباید این را از دست بدهیم ،حضرت آیت الله جوادی آملی ،این مفسر کبیر قرآن میفرمایند : در فقه ما باید بحث امر به معروف و نهی از منکر را از بحث نصیحت و موعظه جدا کنیم،تو بحث فقهی بعد از بحث جهاد بحث امر به معروف و نهی از منکر است.ایشان قائل هستند به این که مجالس و این موعظه ها و این پند ها جزء مصداق امر به معروف و نهی از منکر نیست،جزءتعلیم جاهل است که از باب موعظه و نصیحت است،اما از باب امر به معروف ونهی از منکر یک باب مستقل فقهی داریم،در آنجا میفرماید باید فرمان بدهی و حجب کنی و تنفر درونی داشته باشی به منکر،ما چطور به خبائث و به یک سطل زباله نگاه میکنیم،امر به معروف و نهی از منکر را احیاء کنیم،و آنچه که بر مردم واجب است تنفر قلبی مردم ازهر گونه نافرمانی خدا و  منکر است که با روح تقوا منافات دارد،یکی از آثار حضور در نماز جمعه تقویت تقوا و روح تقوا است که باعث میشود ما تمرین کسب تقوا و روح تقوا بکنیم،مجددا تقویت بشود تقوا . لذا در باب امر به معروف و نهی از منکر میفرمایند : کسی که امر به معروف را ترک میکند  در گناه کسی که منکر را انجام میدهد شریک است،او حرامی را مرتکب شده و تو واجبی را که امر به معروف و نهی از منکر بوده ترک کردی،این عالم وارسته و فقیه مجتهد و مفسر قرآن حضرت آیت الله جوادی  بیان میفرمایند که : اگر پدری به پسرش بگوید نماز بخوان و آن پسر انجام ندهد،آن پسر دو تا گناه انجام داده است،یکیاینکه انجام فرمان الهی که همان نماز خواندن است را ترک کرده است  و یکی اینکه امر به معروف را ترک کرده است،پدری به دختر خودش بگوید ویا به همسر خودش فرمان بدهد که حجابت را رعایت کن و آرایش نکن و در معرض دید نباش وگوش نکند به حرف این پدر  ویا این همسر ، دو تا گناه انجام داده است،یکی اینکه فعل حرام مرتکب شده و نا فرمانی خداوند را انجام داده است و یکی نهی از منکر را انجام نداده است و به حرف پدر گوش نداده است،امر به معروف و نهی از منکر همانا کسب  تقواست. هدایت برای مطیعین است و کسانی که اهل طاعت و بندگی هستند. هر کسی که اهل نافرمانی و معصیت خداوند شد قطعا آیات نورانی قرآن در او اثر ندارد.

اما بحث تقوا و کسب تقوا و طاعت و بندگی ، باید مراقب باشیم و غافل نباشیم و از زمینه های غفلت بحث ازدواج است که داریم در روایات که مخصوصا الان سن ازدواج بخاطر بی توجهی خانواده ها بالا رفته ،ازدواجی که از نظر اسلام سعادت و شقاوت آدم را رقم میزند ،پیامبر میفرماید با ازدواج نصف دین کامل میشود البته ازدواج با کسی که اون نصف دیگه دینت را هم از بین نبرد،در بحث ازدواج روایات متعددی است که تشویق به ازدواج میکند ،امام صادق (ع)میفرماید :اگرشخصی وسایل و اسباب ازدواج را محیا کند برای کسی ،خداوند در روز قیامت نگاه ویژه ای به او دارد ،در مستدرکالوسایل مرحوم محدث نوری ،جوانی است اهل مدینه و ازدواج نمیکرد و سنش بالا رفته بود به نام أکاف،آمد خدمت رسول گرامی اسلام ،حضرت سؤال کرد که چرا ازدواج نمیکنی!مگر بدنی سلامت نداری که با آن مشغول کار بشوی! أکاف گفت :بدنم سالم است.پیامبر فرمودند :اگر بدنت سالم است و میتوانی کار کنی و خانواده ای را اداره کنی ،پس تو از برادران شیطانی،و همانا از سنت ما مسلمانان  این است که ازدواج بکنی ونمی دانی  این را که بدترین شما مجرد ها هستند،بی همسران شما هستند،و ترس ترین اموات شما آن امواتی هستند که بدون ازدواج از دنیا میروند،اینها پست ترین اموات هستند،ازدواج کن وازدواج کن وازدواج کن،پیامبر تأکید میکنند بر امر ازدواج.ازدواج کن والا تو سخت در اشتباه هستی،اسلام عنایت خاصی به ازدواج دارد ولی این دلیل نمیشود هر که به خواستگاری آمد  زود بگوییم بیا و بردار و ببر و یا به خواستگاری هر کسی برویم،باید دقت شود و مراقبت شود،اینطور هم نیست که اگر به خواستگاری کسی رفتیم و یا اگر کسی به خواستگاری آمد با یک استخاره همه چیز تمام بشود،خداوند در سوره نساء آیه ۳ میفرماید :

وَإِنْ خِفْتُمْ أَلاَّ تُقْسِطُواْ فِی الْیَتَامَى فَانکِحُواْ مَا طَابَ لَکُم مِّنَ النِّسَاء مَثْنَى وَثُلاَثَ وَرُبَاعَ

فَإِنْ خِفْتُمْ أَلاَّ تَعْدِلُواْ فَوَاحِدَهً أَوْ مَا مَلَکَتْ أَیْمَانُکُمْ ذَلِکَ أَدْنَى أَلاَّ تَعُولُواْ ﴿۳﴾

و اگر در اجراى عدالت میان دختران یتیم بیمناکید هر چه از زنان [دیگر] که شما را پسند افتاد دو  سه چهار  به زنى گیرید پس اگر بیم دارید که به عدالت

 رفتار نکنید به یک [زن آزاد] یا به آنچه [از کنیزان] مالک شده‏اید [اکتفا کنید] این [خوددارى] نزدیکتر است تا به ستم گرایید [و بیهوده عیال‏وار گردید] (۳)

 با زنان پاکیزه در عبادات و در ایمان ازدواج نمایید،پیامبر اکرم ازدواج و نکاح را نوعی بندگی و اطاعت میدانند،نگاه کنید کسانی که به خواستگاری می آیند چه افرادی هستند و شما دختر خود را در اطاعت و بندگی چه کسی قرار میدهید،  چون وقتی ازدواج کرد این دختر میشود بنده همسرش و باید اطاعت کند از همسرش،پیامبر میفرماید : ازدواج یک نوع بندگی است ،اگر کسی بخواهد فرزند دخترش را به عقد کسی در آورد ،او را در بندگی شوهرش در آورده ،ببیند که دخترش را در اختیار چه کسی قرار داده و در بندگی طاغوت قرار داده ویا در بندگی کسی که اهل طاعت و عبادت است.شوهر دادن دختران ما به کسانی که فرائض الهی را  رعایت نمیکنند ممنوع است و جائز نیست ،کسانی که حلال و حرام سرشان  نمیشود مردان بد اخلاق و مردانی که اخلاق اسلامی را رعایت نمیکنند،کسانی که قدرت اداره زندگی را ندارند،در روایت آمده مرد شراب خوار وپست که از انجام حرام الهی خودداری نمیکند نباید دختران خود را به عقد آنها در بیاورید.

خطبه دوم

مانند خطبه اول خودم و همه شما نمازگزاران عزیز روز جمعه را سفارش میکنم به رعایت تقوای الهی،اما اهم مناسبتهای این هفته :هفته عزیزانمان در نیروی انتظامی را گرامی میداریم،تشکر میکنم از جناب سرهنگ گلزلری جانشین محترم فرماندهی انتظامی ویژه غرب استان تهران وهمچنین جانشین محترم فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان شهریار جناب سرهنگ جوزانی و همه عزیزان ما در نیروی انتظامی که در این مجلس شرف حضور دارند،تشکر میکنم که شما نمازگزاران عزیز را به فیض حضور رساندند،با آرزوی توفیقات روز افزون برای همه عزیزانمان که در نیروی انتظامی حضور دارند،تا بنده و شما به همراه خانوادهایتان در آرامش به سر ببریم،با تمام توانشان زحمت میکشند،این عزیزان توانشان در همین اندازه است.شهری که ۱۲۰۰۰۰ هزار نفر جمعیت دارد با این تعدادی از عزیزان که در این کلانتری ۱۶ مشغول فعالیت هستند،بضاعتی که دارند ،من هر وقت از شبانه روز که دیدم این عزیزان در حال کشت و قدم زدن در پارک و خیابان و بوستان  هستند.به هر حال امنیت هم نسبی است و امنیت صد در صد هم در هیچ کجای جهان نیست و به هر حال ایران در این دهه ای که قرار داریم امن ترین کشور در این منطقه ای که ما داریم در آن زندگی میکنیم است،چه بسا بگیم امن ترین کشور در دنیا ،در کشور آمریکا هر دقیقه یک سرقت صورت می گیرد،هر ۵ دقیقه یک نفر به قتل میرسد،هر ۱۰ دقیقه یک تجاوز صورت میگیرد،آماری که هست وقتی مقایسه میکنیم میبینیم کشور ما در بحث امینت و آرامش یکی از امن ترین و آرام ترین کشورها است،اما جایگاهی که نیروی انتظامی در پاسداری از دستاوردهای جمهوری اسلامی دارد بر هیچ کس پوشیده نیست،اما بزرگترین وظیفه این نیرو بر اساس سخنان مقام معظم رهبری و حضرت امام خمینی (ره) و فرماندهی کل قوا ،پاسداری از ارزشهای اصیل انقلاب اسلامی است ،ویژگیهایی را مقام معظم رهبری برای عزیزانمان در نیروی انتظامی بیان میفرمایند که  در چند مورد است :اولین آن اقتدار است،اقتدار یک امر معنوی است،مقام معظم رهبری میفرمایند :اقتدار با بلند کردن سر نیزه و ماشین و امثالهم نیست.اولین چیزی که نیروی انتظامی لازم دارد اقتدار و قدرت است،اقتدار را چگونه بدست می آورد!مقام معظم رهبری میفرماید : اگر مردم احساس امنیت کردند یعنی نیروی انتظامی مقتدر است،احساس امنیت اقتدار را به دنبال دارد،دومین نکته و ویژگی عزت است که این عزت را مقام معظم رهبری در سایه تقوا و پاکدامنی میدانند،وقتی نیروی انتظامی ما دارای عزت میشود که تقوا را در خودشان تقویت کنند وروحیه تقوا را بالا ببرند،عزیزان ما در نیروی انتظامی که امروز هم عده ای از آنها در نماز جمعه حضور دارند،همه شما میدانید که این عزیزان یک نیروی ارزشی هستند که به دنبال کسب تقوا و  روحیه تقوا هستند،ویزگی سوم :احساس مهربانی و خدمت به مردم است،مقم معظم رهبری میفرمایند : مردم باید احساس مهربانی کنند، مردم این نیروها را وقتی می بینند احساس مهربانی واحساس امینی را پیدا کنند،با یک حسن خلق ،چرا که همه عزیزانی که با این نیروها در ارتباط هستند مجرم نیستند ،این ارتباط از دو حال خارج نیست یا مجرم هستند یا کسانی که حقشان را مجرمان خوردند،بخاطر همین این عزیزان باید یک روحیه تقوا را در خودشان تقویت کنند،به گونه ای برخورد کنند که این حس مهربانی در مردم تقویت بشود،ویژگی بعدی  دقت و مراقبت در انجام وظیفه ،مقام معظم رهبری میفرمایند : اگر عزیزان نیروی انتظامی خودشان قانون شکن باشند نمی توانند مجری قانون باشند ،نکته آخر در فرمایشات رهبری :دفاع از ارزشهای اسلامی است،این ویژگی آخر به عنوان ویژگی اصلی است که دفاع از ارزشهای انقلاب اسلامی و ارزشهای دینی است ،لذا ضابط اول قضایی هم این عزیزان هستند،در بحث امر به معروف و نهی از منکر از این حرفهای حاشیه ای نترسید و محکم به وظیفه خودتان عمل کنید،بعضی ها می آیند با تبلیغات گسترده میگویند که امر به معروف ونهی از منکر نمیشود با آن حالت محکم و استوار انجام بشود و مردم دین زده میشوند و یا مردم را بگزارید به حال خودشان،شما عزیزان دلسرد نشوید و از این تبلیغات سوء نترسید،شما طبق قانون عمل کنید و به وظیفه خودتان عمل کنید و نترسید از این تبلیغات سوء،با قانون شکنان جامعه به شدت برخورد کنید و با کسانی که عفت عمومی را لکه دار میکنند،اما در بحث بد حجابی از خواهران پلیسی که در این قسمت فعالیت میکنند استفاده بشود وبیایند و وارد عمل بشوند این خواهران،امیدواریم نیروی انتظامی واحد خواهران را بیشتر تقویت کنند.یا یک قسمتی از وظایف خود را مانند گشت زدن ،به خواهران واگزار میکرد ،همانگونه که پایگاه خواهران در سپاه فعالیت دارد،از خداوند آرزوی موفقیت داریم برای تمام این عزیزان و در معموریتهای ایشان . شهدایی که نیروی انتظامی در راه پاسداری از نظام و انقلاب کشورمان اهدا کردند و خون خودشان را هدیه دادند به این کشور،۴ عزیزی که در مرز سرابان جان خودشان را از دست دادند ،از خداوند متعال برای این عزیزان علو درجات را آرزومند هستیم.اما مناسبت بعدی ۲۱ مهرماه و ۱۸ ذی الحجه یعنی روز اکمال و اتمام دین ،عید ولادت ولایت امیر المومنین می باشد،روز تجلی اراده رب العالمین و روز سعید عید غدیر خم بر شما شیعیان امیرالمومنین مبارک باشد،یکی از اعیاد بزرگ اسلام و جهان تشیع  و روزی که به بزرگی و شرافت میان مسلمانان وشیعیان مشهور و معروف است.مفضل از امام صادق (ع) سوال کردند که مسلمانان چند تا عید دارند ؟حضرت فرمودند که مسلمانان ۴ عید دارند،مفضل میگوید که به حضرت عرض کردم ،آقا جان سه تا از آنها را شنیدیم که شامل عیدین ،یعنی عید قربان و عید فطر میباشد و روز جمعه که سید الایام است  اما چهارمین روز چه روزی است،امام صادق (ع)فرمودند:با عظمت ترین  و شریف ترین عید ما ،روز ۱۸ ذی الحجه است یعنی عید سعید غدیر که در آن روز پیامبر  علی (ع)را نشانه قرار داد و معرفی کرد میان مردم،امام  صادق به مفضل فرمودند که روز عید غدیر روز نصب امات و ولایت امیر المونین علی علیه السلام است،یکی از مستدل ترین  کتابها در زمینه غدیر کتاب الغدیر علامه امینی (علیه الرحمه)میباشد،این کتاب ۲۰ جلد است و ۹ جلد چاپ نشد و به دست رژیم بعث عراق افتاد و از سرنوشت آن خبری نداریم،اما همین ۱۱ جلد خیلی با برکت است و روایاتی که در آن است از متون اهل سنت است،وقتی از علامه در رابطه با این موضوع که چرا روایات از متون اهل سنت است سوال شد ایشان فرمودند:می خواستم ثابت کنم علی مسلمان است و علامه امینی هدفش این بوده بتواند ثابت کند علی مسلمان است،اول مظلوم عالم علی (ع)است،روز غدیر روز بزرگی است در تاریخ اسلام وشیعه ،روزی که پیامبر اکرم در نزدیکی های جحفه غدیر خم ،مسجد جحفه برای آن کسانی که میخواهند از جده محرم بشوند از مسجد جحفه محرم میشوند،در نزدیکی های جحفه واقعه غدیر اتفاق افتاده ،در تاریخ ثبت است که پیامبر همه زائران را جمع کرد و دریک خطبه یک ساعت ونیمه به ایراد سخنرانی پرداختند.شاید طولانی ترین خطبه پیامبر اکرم همین خطبه میباشد،به قدری اهمیت دارد که طولانی ترین خطبه را در طول رسالت خودش بیان کرد و دستان امیر المومنین علی (ع) رابلند کرد در میان جمعیت ۱۲۰۰۰۰ هزار نفری و فرمود : من کنت مولاه فهذا علی مولاه .حوادث منطقه ار داریم ،حوادثی که بخاطر دخالت بیگانگان ملتهب تر شده و اگر منطقه در اختیار خود مردم منطقه باشد هیچ مشکلی پیش نمی آید ،بیگانگانی که روزی یک اعتلافی تشکیل دادند تا علیه کشور سوریه و عراق و کشور هایی ندای اسلامی و بیداری اسلامی سر دادند اقدام کنند .یک عده ای را علم کردند به نام داعش و النصره،حالا همان کشور ها مانند ترکیه و عربستان و انگلیس و آمریکا و اسرائیل سهیونیست با هم یک اعتلاف جهانی تشکیل دادند،جالبه از کی تا به حالا به ۵ کشور میگویند اعتلاف جهانی!میگویند ما اعتلاف جهانی تشکیل دادیم تا با تروریست ها مبارزه کنیم ،خودشان علم کردند داعش را ،مانند طالبان در افغانستان که به بهانه سرکوب طالبان به افغانستان حمله کردند ،وهنوز هم طالبان در افغانستان هستند و قسمتی از افغانستان را تصرف کردند،حالا آمدن در سوریه و عراق مثلا یک دولت اسلامی تشکیل دادند،نزدیک ۴۰ درصد از سرزمین عراق را اشغال کردند و نیروهای داعش که مقر و جایگاه ومکان ثابتی ندارند که بشود اینها را بمباران کرد.در کشور ترکیه کرد نشین های کوبانی که شمال سوریه هستند و مسلمانانی که در آنجا هستند در سخت ترین شرایط هستند،تروریستهای داعش وارد شهرشان شدند و ناموس آهنا را به غارت بردند و بچه های آنها رابه قتل رساندند وکشور ترکیه که در این اعتلاف است دست روی دست گذاشته و فقط نگاه میکندآیا این مقابله با داعش است،بعد نخست وزیر ترکیه میگوید :شما کرد نشینان بیایید و با این گروه داعش متحد بشوید و علیه بشار اسد بجنگید تا ما کمکتان کنیم،این اعتلاف آنهاست،خدایا ظالمان را مشغول ظالمان کن وشرشان را به خودشان برگردان.حالا چه مکر ونیرنگی پشت این اعتلاف است خدا میداند،اینی که مفسران سیاسی میگویند یک بحثی است و هدف اصلی این اعتلاف یک بحث دیگر،خداوند نقشه و مکر آنها را به خودشان بر میگرداند و خداوند بهترین نقشه کش است،همانطور که آمریکایی ها آمدند و صدام را سرنگون کردند،و الان میبینیم که چه ارتباط قوی و نزدیکی بین ایران و عراق برقرار شده ،ارتش عراق  و نیروهای مردمی که الان در حال مبارزه با داعش هستند وکسانی به غیر اینها نمی تواند با داعش مبارزه کند،نخست وزیر کشور عراق در سازمان ملل علنی اعلام کرد که اولین کشوری که به ما کمک کرد ایران بود. هفته پیش که نائب الزیاره بودیم در کربلا یکی از سربازان عراقی به من گفت که اگر رهبر ایران و کشورایران نبود قطعا الان داعش تو کربلا بود،نیازی به این اعتلاف نیست و مردم آمدن به میدان نبرد و عشایر و ارتش،اگر این اتلاف نیاید و سد راه این نیروهای مردمی نشود و این در حالی است که در بعضی از موارد این اعتلاف مزاحم فعالیت و پیشرفت نیروهای مردمی شدند و برخی از مناطق را که نیروهای مردمی از داعش پس گرفته بودند دوباره با بمبارانهای  بیجای این اعتلاف داعشی ها تصرف کردند،ما هم باید بیدار باشیم و پشتیبان ولایت باشیم چرا که تا وقتی که پشتیبان ولایت باشیم به مملکت و کشور ما آسیبی نخواهد رسید.اما ایام محرم نزدیک است و بعضی از عزیزان به ما اطلاع دادند که شهرداری هر سال مبلغ ۳۰۰۰۰۰ هزار تومان کمک میکردند والان۵ سال است که همین مبلغ کمک میشود ،از شهردار محترم درخواست داریم که به این عزیزان کمک موثر کنند،نکته بعدی در بازسازی واقعه غدیر است که در روز عید غدیر ،برادران عزیز در سپاه و مسئولین شهرستان  با کمک هم این واقعه را باز سازی کردند و به صورت تجسمی در آوردند،

 

a1 a2 DSCF0934 DSCF0958 DSCF0962 DSCF0972 DSCF0973 DSCF0990 DSCF0992 DSCF0993 DSCF0994 DSCF0995 DSCF1004 DSCF1009 DSCF1010 DSCF1011 DSCF1025 DSCF1029

 

 

Google+Yahoo MailWhatsAppLineOutlook.comاشتراک گذاری

دیدگاه خود را بنویسید

دیدگاه شما

اِلهى عَظُمَ الْبَلاءُ وَ بَرِحَ الْخَفآءُ وَ انْکَشَفَ الْغِطآءُ وَ انْقَطَعَ الرَّجآءُ وَ ضاقَتِ الاَْرْضُ وَ مُنِعَتِ السَّمآءُ وَ اَنْتَ الْمُسْتَعانُ وَ اِلَیْکَ الْمُشْتَکى وَ عَلَیْکَ الْمُعَوَّلُ فِى الشِّدَّةِ وَ الرَّخآءِ اَللّهُمَّ صَلِّ عَلى مُحَمَّد وَ الِ مُحَمَّد اُولِى الاَْمْرِ الَّذینَ فَرَضْتَ عَلَیْنا طاعَتَهُمْ وَ عَرَّفْتَنا بِذلِکَ مَنْزِلَتَهُمْ فَفَرِّجْ عَنّا بِحَقِّهِمْ فَرَجاً عاجِلا قَریباً کَلَمْحِ الْبَصَرِ اَوْ هُوَ اَقْرَبُ یا مُحَمَّدُ یا عَلِىُّ یا عَلِىُّ یا مُحَمَّدُ اِکْفِیانى فَاِنَّکُما کافِیانِ وَ انْصُرانى فَاِنَّکُما ناصِرانِ یا مَوْلانا یا صاحِب الزَّمانِ الْغَوْثَ الْغَوْثَ الْغَوْثَ اَدْرِکْنى اَدْرِکْنى اَدْرِکْنى السّاعَةَ السّاعَةَ السّاعَةَ الْعَجَلَ الْعَجَلَ الْعَجَلَ یا اَرْحَمَ الرّاحِمینَ بِحَقِّ مُحَمَّد وَ الِهِ الطّاهِرینَ.