نماز جمعه 9 آبان ماه 1393

نماز جمعه ۹ آبان ماه ۱۳۹۳

نماز جمعه ۹ آبان ماه ۹۳ در شهر اندیشه به امامت امام جمعه محترم این شهر حضرت حجه الاسلام والمسلمین سید علی مروج  پر شکوه و  با حضور گسترده مردم در مصلای امام علی علیه السلام  این شهر برگزار شد .

 

خطبه اول

خودم و همه ی نمازگزاران روز جمعه را سفارش می کنم به رعایت تقوای الهی و فرمانبردار بودن نسبت به اوامر و نواهی الهی عرض کردیم آنچه که برای ما درمعنای تقوا مهم است معنای قرآنی و درلسان قرآن کریم است که تقوا را معنا کردند مفسرین به : اول خشوع و ترس دوم طاعت و عبادت ، تقوا یعنی فرمابرداری کردن. سئوال کردن ازآقا امام صادق(ع) که یابن رسول الله حقیقت تقوا چیست ؟ امام صادق (ع) فرمودند: اینکه خداوند هرکجا تورا امرکرد تورا درآنجا حاضر ببیند، یعنی تو فرمانبردار باشی و اطاعت کنی ازفرامین الهی حقیقت تقوا حضوردرآن مکانی است که خداوند امرکرده حقیقت تقوا انجام عملی است که ما امرشدیم به انجام آن ،همانا اطاعت کردن و فرمانبرداری است { و لا یراک حیث نراک } آقا امام صادق (ع) فرمودند حقیقت تقوا یعنی درآن مکانی که خداوند تورا نهی کرده تورا حاضر نبیند ولا یراک تورا درآنجا نبیند . مضمون همین روایت را شخصی آمد خدمت آقا اباعبدالله الحسین (ع) و به حضرت عرض کرد که یابن رسول الله من را وصیتی کنید من را سفارشی کنید بهره ای ببریم از وجود شما و آقا اباعبدالله الحسین هم مضمون همین روایت را درسفارشی که به آن شخص کردن فرمودند : {لایفقدک الله حیث امرک } مبادا خداوند درآنچه را که تورا امر کرده تو را غائب ببیند و از طرف دیگر اینطور باشد که {ولا یراک حیث نهاک } تورا درآنجایی که نهی کرده حاضر نبیند، راوی می گوید سئوال کرد که یابن رسول الله اگر امکان دارد بیشتر من را موعظه کنید بیشتر سفارش کنید بعد اباعبدالله الحسین فرمودند : که همین برای تو کافی است،اگر کسی به همین جمله هم عمل کند بزرگترین موعظه را عمل کرده که همانا معنای تقوا درلسان اهل بیت هم فرمانبرداری کردن و اطاعت است آقا امیرالمومنین (ع) در کلمات قصارنهج البلاغه در چهارصد و دهمین کلمه قصار: تقوا را فرمانده همه ی فضائل اخلاقی معرفی می کنند آن حضرت می فرمایند : تقوا فرمانده و رئیس همه ی ارزش های اخلاقی است چرا که همه ارزش های اخلاقی به وسیله تقوا بدست می آید، تقوا است که ما را ازغیبت وتهمت و بد زبانی و بدخواهی و کینه و کدورت دور می کند، تقوا است که به ما امر می کند خدایی ناکرده آبروی کسی را نریزیم، حق کسی را اجهاف نکنیم، به کسی زور نگوییم، مردم آزاری نکنیم ، تقوا است که ما را سفارش می کند که وظایف قانونی خودمان را وظایف اجتماعی خودمان را در برابر دیگران به نحو احسنت انجام بدهیم، لذا تقوا را مثل زدن ! همانطور که نقشی که سر دربدن دارد تقوا هم در بین فضائل اخلاقی همچین جایگاهی دارد که اگر کسی مطیع باشد و اطاعت کند از فرامین الهی تمام ارزش های اخلاقی او تضمین شده است تضمین ارزش های اخلاقی در یک جامعه به اطاعت پذیربودن آن جامعه برمی گردد ، اگر جامعه ای مطیع قوانین شرع و قوانین جامعه باشد آن جامعه رستگار و سعادتمند است لذا اگرکسی تقوا را رعایت کرد همه ی امور اخلاقیش و اعتقادیش و امور احکامیش سامان پیدا می کند . امیرالمومنین علی (ع) می فرماید : فرمانده همه ی ارزش های اخلاقی ما تقوا است اما بعضی ها با توجه به این معانی که درلسان روایات ولسان اهل بیت آمده اهل انفاق هستند، اهل هیئت هستند ، حتی بعضی ها خودشون هم مؤسس بعضی هیئات هستند حتی خیلی از اعمال نیک را انجام میدهند اما آن واجباتی که خداوند امر فرموده انجام نمیدهند، به او می گویی چرا نماز نمی خوانی تو که آدم خوبی هستی ؟ می گوید: دلت پاک باشد، دل من پاک است ،دل من صاف است، بعضی ها اینطور می گویند حالا با توجه به این روایات آیا کسی که تمام خوبی هارا انجام بدهد اما آن خوبی ها آن واجباتی که خداوند امر فرموده انجام ندهد، می شود به این شخص با تقوا گفت ! در این معنا تقوا یعنی فرمانبرداری از خداوند متعال، آنچه که شخص را با تقوا می کند فرمانبرداری کردن است والا دل پاک بودن و دل صاف بودن، عقیده من صافه، دل من پاکه، تقوا نمی شود ، لذا خداوند در قرآن کریم به اهل تقوا جایگاه و مقام پیدا میدهد، بهشت با اون همه عظمت می گوید : چون اهل تقوا و اهل طاعت در دنیا بر اثر اطاعت و تقوا و پرهیزگاری صاحب مقام و منزلت شدن روز قیامت من می آیم به استقبال آنها ،خیلی عجیب است این آیه سوره ی شعرا آیه ۹۰ خیلی عجیب این تعبیر که بهشت به استقبال اهل تقوا و اهل طاعت می آید:

وَأُزْلِفَتِ الْجَنَّهُ لِلْمُتَّقِینَ ﴿۹۰﴾

و [آن روز] بهشت براى پرهیزگاران نزدیک میگردد (۹۰)

 

ازلفت یعنی نزدیک گردد بهشت للمتقین برای فرمانبرداران برای متقین یعنی پرهیزگاران کسانی که در دنیا مطیع بودن در آن دنیا بهشت می آید به استقبال آنها بهشت نزدیک آنها می شود کسانی که نا فرمان هم بودن اهل معصیت بودن در آن روز قبل از اینکه آنها را وارد آتش بکنند در معرض دید آنها قرار می گیرد که خود نگاه کردن به صحنه آتش و دوزخ یک عذابی است برای کسانی که می خواهند معذّب بشوند قبل از اینکه آنها را درآتش بیندازند خداوند به ملائکه می گوید که حشر را به اینها نشان بدهید مثل کسی که می خواهند عذابش بکنند دیگران را در جلوی چشمش عذاب می کنند این هم ترس تمام وجودش را برمی دارد یعنی از همه ی امکانات خداوند در آن دنیا استفاده می کند برای عذاب کسانی که در این دنیا نا فرمان بودن، نا پرهیزی کردن، اطاعت نکردن، ازنگاه گرفته تا خلود و دخول در آتش حتی می گوید : آتش را به آنها نشان می دهند برای اینکه بترسند ببینند میدانند که تا چند لحظه دیگر می خواهند درون آن آتش بیفتند اما خود نگاه کردن به آتش هم یک عذاب است از خداوند می خواهیم که توفیق کسب تقوا و فرمانبرداری به حق اباعبدالله الحسین روزی همه ی ما بگرداند مرحوم کلینی در اصول کافی جلد۵ در بحث زمینه های غفلت اینکه تقوا نیاز به محاسبه نفس دارد و غفلت ما را از تقوا و محاسبه و مراقبه دور می کند و زمینه های غفلت هم عرض کردیم خانواده ی سالم یکی از زمینه های مبارزه با غفلت است دوری از غفلت است. یکی از اصحاب امام صادق (ع) بنام اسحاق بن عمار صیرفی کوفی از بزرگان شیعه است از محدثین و از علمای شیعه و اصحاب امام صادق (ع) و آقا موسی بن جعفر(ع) مورد وثوق بوده مورد اطمینان بوده لذا مرحوم کلینی روایتی را نقل می کند از اسحاق بن عمار که اسحاق بن عمار می گوید به امام صادق عرض کردم که یابن رسول الله آیا این درست است که جوانی آمد خدمت پیامبر عظیم الشان اسلام خاتم انبیاء محمد مصطفی (ص) و شکایت کرد از فقر و نداری و پیامبر به او سفارش کرد که برو ازدواج کن و بار دیگر جوان آمد خدمت پیغمبر باز پیغمبر سفارش کرد تا سه مرتبه پیامبر اکرم دستور داد به او که اگر می خواهی فقرت برطرف بشود ازدواج کن بعد اسحاق بن عمار می فرماید فقال اباعبدالله الحسین  بله این روایت صحیح و آن جوان هم تا سه مرتبه آمد و پیامبر هم سفارش به ازدواج کرد وحضرت فرمودند که رزق و روزی ها را خداوند در گرو ازدواج و انتخاب همسر وخانواده قرار داده هرکسی که می خواهد روزیش زیاد بشود یکی از راه های زیاد شدن روزی ازدواج است، لذا بعضی از جوان ها منتظرن حالا شغل ندارن تحصیلاتم تمام بشود خانه بخرم ماشین بخرم صاحب درآمد بشوم بعد ازدواج کنم می بینی سی سال چهل سالش شده هنوز ازدواج نکرده منتظره بعد هم شغل پیدا نمی کنه هی از این در به آن در از این رو به آن رو نه خانه ای خرید نه شغلی پیدا کرد نه صاحب درآمد شد نمیداند که گره کار کجاست گره کار را ائمه معصومین (ص) بیان فرمودند آن نسخه حقیقی را اهل بیت به ما داده اند منتها ما آن نسخه ای که اهل بیت دادند را استفاده نمی کنیم می رویم نسخه هایی که غربی ها داده اند استفاده می کنیم نسخه ای که امام صادق (ع) و اهل بیت به ما داده اند که اگر به دنبال کار هم هستی خونه هم هستی زندگی هم هستی همه ی این جماعتی که اینجا هستن و امروزه صاحب زندگی شدند همه از ازدواج بوده خداوند وعده داده من از فضل خودم کرم خودم من بی نیازشان می کنم جوانانی که قدم بر میدارند برای ازدواج امام صادق (ع) در رابطه با بحث ازدواج و نقش ثروت در انتخاب همسر البته ما باید دقت داشته باشیم عرض کردیم آنچه که ملاک در ازدواج تقوا و پرهیزگاری زوجین باید با تقوا باشند پرهیزگار باشند مطیع باشند خب آن دختری که حجاب خودشو رعایت نمی کنه آن دختری که نه تنها تقوا ندارد که تقوا رئیس همه ی فضائل اخلاقی است بلکه اصلا اعتقادی به حجاب نداره اعتقادی به نماز ندارد اعتقادی به دین ندارد آن دختر چطور می خواهد فرزند ما را فرزندان فرزند ما را اصلاح کند تربیت کند هدایت کند باید دقتمان زیاد باشد در انتخاب همسر، متقابلا آن آقایی که آدم خوبیه اما اعتقادی ندارد اهل پرهیزگاری نیست اهل معصیت و نافرمانی است، لذا آنچه که ملاک است !ثروت نیست! از نگاه اهل بیت پرهیزگاری است! حالا اگر جوانی باشه حالا دختری یا پسری پرهیزگارباشه اما آن ثروت هم داشته باشه چه بهتر ولی پرهیزگاریش مقدم است با نگاه پرهیزگاری و تقوا برویم جلو نه با نگاه ثروت . قرآن کریم می فرماید مومنین باهم برادر هستند چون هدفشان و راهشان و مقصدشان یکی است وآن رسیدن به کمال وسعادت رسیدن به پرهیزگاری و تقواست لذا امام صادق(ع)می فرماید : هیچ مصیبت وگناه وبدبختی بدتر ازاین نیست بربنده ای که بیاید پیش او وخواستگاری کند از دختر او باتقوا باشد پرهیزگارباشد حالا آنچنان ثروتمند نباشد ثروت آنچنانی نداشته باشه بیاید برای خواستگاری دختری کسی،بگوید نه من وصلت نمی کنم بگوید من ثروتمند تر از او هستم دیگه وای به حال او دیگر ازاین بدترمصیبت نیست ازاین بدتردیگرگناه نیست امام صادق(ع) : اینکه مراقب باشید مواظب باشید متاسفانه این فرهنگ فرهنگ غلطی که اول ماببینیم اون کسی که می آید برای خواستگاری ببینیم چه کاره است ثروتش چقدراست خانه اش کجاست! سرمایش چقدره یک کلام نمی پرسیم که اهل نماز است ؟اهل مسجد است ؟ مومن اهل جمعه است ؟ اهل جماعت هست؟ این را نمی پرسیم ! اول می گوییم ثروت و منزل و خانه واینها کاری نداریم دیگه حالا بقیش چطورخواهد شد بعد هم جوانی که پرهیزگارنیست ازخدا نمی ترسد میخواهی ازبنده خدا بترسد! حالا وارد ازدواج می شوند یک ماه دوماه سه ماه زندگی می کنند، ده سال بِدَوی دخترت را ازچنگالش نجات بدی لذا قبل از ازدواج دقت کنید مراقب باشید درازدواج ها درخواستگاری ها ملاک را پرهیزگاری سلامت نفس سلامت خانواده سالم بودن ایمان وتقوایش قراربدهید نه ثروت وسرمایه این ثروت زودگذر دنیایی از بین میرود، شخصی آمدبه خواستگاری و نیازمند بود آن راهم مثل فرزند خود ببین چه اشکالی دارد اگرتو واقعا بی نیاز هستی دستت وسیع دستت باز است می خواهی شکر ثروتت را به جای بیاوری آن را مثل فرزند خود ببین به آن عنایتی کن. توجهی داشته باش آنها را بهم برسان امیدوارم که خداوند عنایتی کند به حق علی اکبر امام حسین مشکلات نسل جوان ماهرچه سریعتر برطرف بشود مشکلات شغلشان ازدواجشان مسکنشان یکی ازمشکلات امروزی جامعه اسلامی ما متاسفانه بحث ازدواج ماست که خیلی از مصائب و خیلی از زیر پا گذاشتن ارزش های دینیشان بخاطرهمین ازدواج است لذا از خدا می خواهیم که شرایط ازدواج آسان جوانان ما فراهم بشود.

 

خطبه دوم

درخطبه دوم هم مجدداً خودم وهمه ی شما نمازگزاران عزیز امروز را سفارش می کنم به فرمانبرداری وکسب تقوا و پرهیزگاری نسبت به واجبات و محرمات الهی اهم مناسبت های که دراین هفته داریم هفته امربه معروف ونهی ازمنکررا پشت سرمی گذاریم ماباید همه ی روزهاوهمه ی هفته های سالمان روزامربه معروف وهفته ستاد احیا باشد هرروز بایداحیا کنیم امربه معروف یک هفته ای نیست یک روزه نیست تمام عمرمان بایدامربه معروف ونهی ازمنکر کنیم چراکه آقا مولای ما و مقتدای ما در کربلا علت قیام خودش راعلت اصلی قیام خودش راامربه معروف ونهی ازمنکراعلام کرد،هفته امربه معروف را پشت سرمیگذارید.باشعارتذکرلسانی پیام مهربانی ونظارت همگانی امربه معروف تاهمگانی نشود فایده ای ندارداینکه یک عده خاصی بخواهندبه این فریضه به صورت اداری نگاه کنند، یک ساعت برایش بگذارند بگوینددرآینده یک ساعت برای این فریضه درنظرمی گیریم نگاه اداری ونگاه نظامی فایده ای ندارد ۳۵سال ازانقلاب گذشت همه جیز را امتحان کردیم دیدیم آن چراکه اسلام مدنظرش ،آن چراکه خداوندمتعال سفارش کرده دربحث امربه معروف اینکه این امربه معروف بایدهمگانی و فراگیربشود تافراگیرنشود همانطور که انقلاب ما وقتی به پیروزی رسید که فراگیرشدهمه ی مردم آمدن درصحنه طاقوت راازبین بردن وحکومت الله رادرنظام جمهوری اسلامی ایران جایگزین کردن حضورهمگانی را می طلبد. این ایام درمجلس شورای اسلامی لوایحی آمد مصوب شد داد بعضی ها درآمدکه امربه معروف و نهی ازمنکرجواب نمیدهدبه این شکل نباید باشد مخصوصاآن لوایحی که به تصویب رسید دراین مرحله ادارات دولتی و کارمندان دولت راهم دربرمی گیرد مردم می توانندبازخواست کنند و حمایت می شوند،اینکه بعضی ها اعتراض کردن وبعد جواب دادن که منظورما اصل امربه معروف نبود بلکه این مصوبه ای که درمجلس گذشت منظورمااین مصوبه بود نه خودامربه معروف ،امربه معروف یک فریضه است حالااصل امربه معروف یا فرع امربه معروف یا آن مصوباتی که درمجلس گذشت این باید کارشناسی بشود مهم ترین اصل درامربه معروف نظارت همگانی است تااین بخش تقویت نشود تامردم پی نبرند که یکی ازمصادیق تقوا و پرهیزگاری که طاعت ،خود امربه معروف ونهی ازمنکر هم جز واجبات در فروع دین آیامانماز، روزه، حج ،خمس داریم یااینکه نه امربه معروف هم هست نهی ازمنکرهم هست ،تولی ،تبری هم هست لذابحث امربه معروف ونهی ازمنکر راباید جدی بگیریم ازآن طرف دشمنان و مقرضین بانظام و کشوربیکارننشستن منتظرن که موج سواری کنندازهرحادثه ای استفاده کنند و بگویند که بله این هم آمرین به معروف ،اسیدپاشی دراصفهان و درتهران هم یک مورد بوده سریع منصوب کردن و گفتن آنها راآمرین به معروف کردن اصلاعقل می پذیرد که شخصی که می خواهدامربه معروف بکند خودش بایدامربه معروف بشناسدآیااین کاریک مومن پرهیزگارکه اهل امربه معروف ،یاکاریک جانی جنایت کاروآدم کش که ارزشی ندارند برایش انسان ها کجای دین گفته که به این شکل امربه معروف ونهی ازمنکربشود کجای اسلام گفته که به این شکل امربه معروف ونهی ازمنکربشوداین قطعاًکارمقرضین ،کاردشمنان ماست و ما باید هوشیارباشیم امت حزب الله بیدارباشد، امت بصیربیدارباشد و مردم ایران اسلامی مراقب باشنداین ماهواره ها وبعضی ازاین شبکه های دشمنان و مقرضین ماآنهارا تحت تاثیرالقاعات خودشان قرارندنهد لذابرای حمایت ازامربه معروف ونهی ازمنکراین فریضه ی الهی و فریضه های فراموش شده الهی درجامعه ما و برای اینکه مایکی ازمصادیق تقوا وپرهیگاری درجامعمان داشته عملی کنیم انشالله بعدازنمازجمعه این قدم هایی که دراین تجمع برمی دارید قطعامأجورهستید ،بعد از اقامه نمازعصرانشالله چندقدمی درمسیر بر میداریم و در حمایت ازامربه معروف و نهی ازمنکر در حمایت ازاین فریضه ی الهی درحمایت ازآمرین به معروف و ناهیان از منکر این حمایت واین اقدام عملی انتظارمی رود که مردم شریف اندیشه بعداز نمازجمعه، شما نمازگزاران انشالله حرکتی داشته باشید و باحضورخودتان و شعارهای خودتان حمایت کنیداین فریضه الهی رااما مناسبت هایی که دراین هفته در پیش داریم شنبه۱۰آبان ماه شهادت اولین شهید محراب نماینده حضرت امام، امام جمعه تبریز،این فقیه مجاهدآیت الله سیدمحمدعلی قاضی طباطبایی رضوان الله تعالی علیه همانطورکه می دانید منافقین سنگدل، منافقینی که پست ورزل هستند منافقینی که هیچ جایگاهی درمیان مردم ما ندارند، مرحوم قاضی طباطبایی که از مریدان حضرت امام بود زحمات بسیاری برای نظام وانقلاب کشیده بود قبل ازانقلاب همراه امام بوداما مردم انقلابی تبریز نمازعیدقربان راکه خواندن همان شام عیدقربان بعداز نمازمغرب وعشادر سال ۱۳۵۸مرحوم قاضی بعدازاینکه نمازمغرب وعشارااقامه می کند به سمت منزل خودش که درمسیر منزل خودش توسط منافقین سنگدل ترورمی شود و در نیمه های شب به صورت وحشیانه ای به گلوله بسته می شود و به شهادت می رسداز خداوندمی خواهیم که ارواح طیبه شهدای انقلاب ما را شهدایی که زحمت کشیدن برای این انقلاب ونظام باشهدای کربلای امام حسین محشوربگردانددوشنبه۱۲ آبان ماه راداریم مصادف است بانهم محرم الحرام و روزتاسوعای حسینی آنچه که درتاریخ ثبت شده درروزنهم محرم سال۶۱ هجری عصرتاسوعاعصرنهم محرم شمربن زلجوشن لعنت الله علیه عمرسعدرا برآن داشت که برلشکراباعبدالله الحسین و سپاهیان اباعبدالله الحسین حمله کنندوامان ندهند لذا قبل ازاینکه حمله کنندآقاقمربنی هاشم وشمرازیک قبیله بودمادرهاشان وخودشون همانطورکه می دانید فاطمه بنت کلاب ازقبیله بنی کلاب وشمرهم ازهمان قبیله بنی کلاب آنهاخیلی شمشیرزن ونترس بودن و وقتی که پیامبراکرم اسلام را وارد شبه جزیره عربستان کردآنهاخیلی سرسختی کردن قبیله هوازن یک قبیله جنگ جویی بودن که درجنگها وقتی می خواستن بجنگن همه ی اموال واقوام خودشان رادرجنگ می آوردن قائل بودن که بکشیم یااگرکشته می شویم همه ی اموال وخانوادمان ازبین میرن به این شکل می جنگیدن می گفتن که محکم بجنگیم که خانوادهامان به اسارت واموالمان راازما نگیرن، یک همچین عادتی داشتن درجنگ ،لذاامیرالمومنین علی (ع)وقتی عقیل را مامورکردتاهمسری برای اوانتخاب کندعقیل ازهمین قبیله برای امیرالمومنین همسرانتخاب کردفاطمه بنت کلاب راازاین قبیله که بسیارشجاع بودن، شمشیرزن بودن، نترس بودن انتخاب کرد و خداوند چهارپسربه ام البنین دادحالا شمربن زلجوشن به عمربن سعدگفت اجازه بده قبل ازنبرد من بروم و کسانی که ازهم قبیله ماهستن گفت چه کسانی ازهم قبیل توهستن گفت عباس و سه تابرادرش ازقبیله ماهستن ازقبیله بنی کلاب اجازه بده من برای آنهاامان نامه ببرم وآنهادراین نبردکشته نشوند اعراب خیلی تعصب داشتن که هم قبیله خودشان راحمایت می کردند وقتی که آمد شمربن زلجوشن نزدیک خیمه های اباعبدالله الحسین شدداد زد که عباس راصدابزنید که آقااباعبدالله الحسین به عباس فرمودن که عباس جان جواب شمررا بده آقاقمربنی هاشم سکوت کردوقتی اوراصدازدن سرش را پایین انداخت و جواب شمر را نداد چند مرتبه صدا زد شمراماآقا جواب نداد آقااباعبدالله الحسین فرمود جوابش رابده اگرچه شمرفاسق ولی جوابش رابده آقاقمرمنیربنی هاشم گفت چیکارداری برای چی آمدی گفت برایت امان نامه آوردم گفت امان نامه برای کی آوردی برای تو و برادرانت امان نامه آوردم گفت دشمن خدادستت بریده باشد برای من و برادرانم امان نامه آوردی اما فرزندرسول الله امان ندارد دراین دشت، تو من رادرامان خودت گرفتی اما حسین زهرا روبی امان رهاکردی ببینید کسی که اعقاددارد به امام زمانش ببینید کسی که اعتقاد دارد به امام زمانش به ولی زمانش ، ولی زمانش راشناخته امام صادق(ع)درنامه ابوالفضل الباس می فرماید:عباس جان تویک لحظه سستی نکردی درراه امام زمانت ،درراه حفظ دینت ،حفظ ایمانت ،یک لحظه سستی نکردی مراقب دینت بودی مراقب امام زمانت بودی مابایدالگو قرار بدهیم این جانباز واین حماسه آفرین روزعاشورا را المدارحسین ببینید چطور مراقب و مواظب امان نامه نمی پذیرد مگر می تواند کسی عباس رااز حسین جداکند کسی می تواندعباس راازامام زمانش جداکنداین باید درسی باشدبرای ما و شما تا دنیا نتواند ما را ازامام زمانمان جداکند لذا روز تاسوعای حسینی عزیزان توجه داشته باشند در مزار مطهر شهدای گمنام شهرمان تجمع بزرگی خواهیم داشت،ازهمین جا من ازهمه مساجد،ائمه محترم جماعات ،هیئت امنای محترم شهرمان نمازگزاران عزیزشهرمان هیئت امناوهیئات مذهبی شهردعوت می کنم که انشالله برای روز دوشنبه نهم محرم صبح تاسوعای حسینی در جوار مزار مطهر شهدای گمنام انشالله ازساعت ۱۰صبح یک تجمع بزرگی داشته باشیم و درآنجاعزاداری کنیم، هیئات مذهبی برایشان مقدورازمحل هیئات و مساجدشان به صورت دسته های عزاداری حرکت کنندانشالله ،این سیل خروشان بیاید ودر جوار مطهر تجمع کنید انشالله یک برنامه ای درآنجا برنامه ریزی شده همه عزیزان استفاده کنند و فیض ببرند و انشالله امام زمان شما و مردم عزیز شهرمان را دعا کند.نماز جماعت ظهر را مجتمعاً در آنجااقامه خواهیم کرد ماراهم ازدعای خیرتان فراموش نکنید. سه شنبه ۱۳آبان روز عاشورای حسینی و شهادت اباعبدالله الحسین واصحاب باوفای آن حضرت راداریم ،حسین جان مصیبت توخیلی سنگین بودآسمانی ها طاقت نیاوردن چطور میخواهی زمینی ها طاقت بیاورند دراین روزاباعبدالله باهمان تعدادیاران اندکش که آنطورکه مقاتل نوشته اند ۳۲نفرسواره و۴۰ نفرپیاده دربرابر۳۰هزار نفر این نشان دهنده این است که دربرابرطاقوت ودر برابر ظالم نباید سر تعظیم فرودآورد حضرت به سه دسته تقسیم کرده لشکرخودش را فرماندهی دسته اول سمت راست رابه زهیربن قین داد، سمت چپ به حبیب بن مظاهر و خودش هم فرماندهی قلب لشکر را به عهده گرفت وعلم رابدست قمرمنیربنی هاشم ابوالفضل العباس داد ،عباسم توعلمدار لشکر منی نکند این علم روی زمین بیفتد لذادرآن روز درآن جنگ سخت هر وقت آقاابوالفضل الباس می آمداجازه جنگ بگیردمی گفت نه توعلمداری علم رانگه داراین علم نباید روی زمین بیفتد روزعاشورا روزحماست ،روزاشک و ماتم ،روز گریه شیعیان روزی است که درآن روزامام زمان خون گریه می کند، میدانید چراخون گریه میکند یکی از علما حضرت رادرخواب دید سئوال کرد: آقاجان در زیارت ناحیه مقدسه شمامی فرمایید که جدغریبم حسین من هرصبح وشب برای شما گریه می کنم ، بعدآقاجان درآنجافرمودیدکه: خون گریه می کنم این خون گریه کردن برای کدام مصیبت جدت حسین که تو برای آن خون گریه می کنی امام زمان در روز عاشورا خون گریه می کندآقاجان کدام مصیبت ، آیا مصیبت علی اکبر ،آیامصیبت قمربنی هاشم که کمرحسین شکست توخون گریه می کنی آقافرمودن نه روز عاشورا روز اسارت عمه جانم زینبه لذا روز خون گریه کردن امام زمان روزعاشورا . سه شنبه ۱۳آبان ماه داریم بازداشت و تبعید حضرت امام به ترکیه درسال۱۳۴۳ به دنبال اعتراض شدید حضرت امام به لایحه قانون کاپیتولاسیون که مصونیت قضایی ایجاد می کرد برای شهروندان آمریکایی حضرت امام خیلی ناراحت شد وقتی بااین لایحه خیانت می کنند به وطن واستقلال وطن ما حضرت امام شدیداًاعتراض کرد چراکه این لایحه معنا و مفهومش این بود که دستگاه قضایی ما صلاحیت محاکمه آمریکایی ها را ندارد ماصلاحیت نداریم، آنهارامحاکمه کنیم، ببینید چقدر ننگ برای این مملکت این استقلال دستگاه قضای مارازیرسئوال می بردامام طاقت نیاورد و گفت وطن فروشی تااین حد ، زبونی تااین حد شرم نمی کنید ، حیانمی کنید دعوت کرد همه را به بیداری به هوشیاری آنهادیدن چاره ای ندارند تبعید کنند شبانه حضرت امام دستگیرمی شودبه ترکیه تبعیدمی شود. یکی ازمناسبت های سه شنبه ۱۳آبان ماه تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان پیروخط امام در سال ۱۳۵۸بعد از پیروزی انقلاب ، دانشجویان و جوانانی که بصیرت داشتن ومتوجه شدن که تمام این نقشه ها وتوئطه هاازاین لانه ی جاسوسی سرمنشا می گیرد ،سرچشمه همه توئطه ها علیه نظام ،علیه رهبر تمام ترورها تمام نقشه هایی که منافقین داشتن وعلمای ما را ترورکردن و نخبگان ما را ترور کردن و متوجه شدن که لانه جاسوسی باید تعطیل بشود لذابه تعسی از رهبر ولایت یک حرکت خودجوش دانشجویی باعث شد که لانه جاسوسی آمریکا تعطیل بشود و ماخوش حال هستیم که جوانان ماودانشجویان ما درآن روز باآن بصیرت کارخودشان راکردن واین لانه ی جاسوسی راتعطیل کردن ودانشجویان عزیزماهر ساله درچنین روزی به حرکت درمی آیند به جوش درمی آیند ، یادوخاطره آن روز را زنده می کنند واعلام می کنند ماهنوزهم ماادامه دهنده خون آن شهدایی که برای تسخیرلانه جاسوسی به شهادت رسیدن. آمریکایی ها به جزننگ وآر چه چیزی را به ارمغان آوردن اگر بخواهد دوباره افتتاح بشوداین لانه ی جاسوسی تمام مکر و نیرنگ آنهادوباره شروع می شود ، لذا مااجازه نخواهیم داد دوباره لانه جاسوسی آمریکادرایران بازگشایی .اما مناسبت آخر در روز دانش آموز ،روز ۱۳آبان روزدانش آموز است ،در سال۱۳ آبان ۱۳۵۷ بیش از ۷هزار نفر از دانش آموزان و دانشجویان در محوطه دانشگاه تهران به مناسبت سالگرد تبعید حضرت امام جمع شدن یک چند ماهی مانده بود به پیروزی انقلاب دانشجویان و دانش آموزان تجمع کردند در آن روز تعدادشان ۷هزارنفر بوده، لذا روز جهانی استکبار ستیزی هم هست در روز ملی مبارزه بااستکبارجهانی است یک حرکت ملی یک حرکت خودجوش برای مبارزه بااستکبارجهانی است ، روز۱۳آبان امسال با روز عاشورا هم زمان شده اما ما نباید فراموش کنیم روز۱۳آبان ،اگرحرکتی شد اگرانقلابی شد ماالگو و اسومون اباعبدالله الحسین بود،انقلاب ما با شعار اباعبدالله الحسین شروع شد حضرت امام فرمود: این محرم و صفراست که اسلام را زنده نگه داشته آنهایی که یادخاطره آن روزهایادشان است ،جرقه اولیه این قیام که کفن پوشان ورامین درآن روز که دراین ایام عاشورای حسینی بود که شروع حرکت نهضت باعاشورای اباعبدالله الحسین بود لذا۱۳آبان روزمبارزه ملی بااستکباراتفاقاًاین روزخوب باروزعاشورامنطبق شده روزی که هم دردلمان وهم در زبانمان و هم درعمل باحضورخودمان درمراسم روزعاشورای اباعبدالله الحسین به همه ی جهانیان ثابت می کنیم که همچنان ما و ملت ایران باهرگونه ظلم وستم مخالف هستیم و هر جای عالم هم هر ظلم و ستمی اتفاق بیفتد مامخالف هستیم و حمایت می کنیم از مردم مظلومی که موردظلم وستم قرارمی گیرند حالا هرکجا که باشند یمن باشد، لبنان باشد، فلسطین باشد،عراق باشد و افغانستان باشد هرکجایی که باشد ملت ایران حامی مظلوم و مبارزمظلوم است ، لذا دراین روزدانش آموزان ما باحرکت انقلابی خودشان در روز۱۳ آبان ۵۷ به همه ی جهانیان ثابت کردند که نوجوانان وجوانان ، مردوزن و همه ی مردم دست به دست هم در برابر طاقوت ایستادند وازرهبرشان وولی امرشان نائب امام زمانشان پیروی کردن.

والسلام علیکم و رحمه الله

 

 

نمازجمعه 9 آبان 1393 شهراندیشه

IMG_0302IMG_0300  IMG_0289 IMG_0275 IMG_0258 IMG_0213 IMG_0217 IMG_0235 IMG_0255

Google+Yahoo MailWhatsAppLineOutlook.comاشتراک گذاری

دیدگاه خود را بنویسید

دیدگاه شما

اِلهى عَظُمَ الْبَلاءُ وَ بَرِحَ الْخَفآءُ وَ انْکَشَفَ الْغِطآءُ وَ انْقَطَعَ الرَّجآءُ وَ ضاقَتِ الاَْرْضُ وَ مُنِعَتِ السَّمآءُ وَ اَنْتَ الْمُسْتَعانُ وَ اِلَیْکَ الْمُشْتَکى وَ عَلَیْکَ الْمُعَوَّلُ فِى الشِّدَّةِ وَ الرَّخآءِ اَللّهُمَّ صَلِّ عَلى مُحَمَّد وَ الِ مُحَمَّد اُولِى الاَْمْرِ الَّذینَ فَرَضْتَ عَلَیْنا طاعَتَهُمْ وَ عَرَّفْتَنا بِذلِکَ مَنْزِلَتَهُمْ فَفَرِّجْ عَنّا بِحَقِّهِمْ فَرَجاً عاجِلا قَریباً کَلَمْحِ الْبَصَرِ اَوْ هُوَ اَقْرَبُ یا مُحَمَّدُ یا عَلِىُّ یا عَلِىُّ یا مُحَمَّدُ اِکْفِیانى فَاِنَّکُما کافِیانِ وَ انْصُرانى فَاِنَّکُما ناصِرانِ یا مَوْلانا یا صاحِب الزَّمانِ الْغَوْثَ الْغَوْثَ الْغَوْثَ اَدْرِکْنى اَدْرِکْنى اَدْرِکْنى السّاعَةَ السّاعَةَ السّاعَةَ الْعَجَلَ الْعَجَلَ الْعَجَلَ یا اَرْحَمَ الرّاحِمینَ بِحَقِّ مُحَمَّد وَ الِهِ الطّاهِرینَ.