نماز جمعه ۷ آذر ماه ۱۳۹۳ شهر اندیشه

نماز جمعه ۷ آذر ماه ۹۳ در شهر اندیشه همچون هفته های گذشته با شکوه و حضور گسترده ی اقشار مختلف مردم شهید پرور و ولایت مدار این شهر با امامت حضرت حجت الاسلام والمسلمین سید علی مروج امام جمعه محترم شهر اندیشه در مصلای امام علی علیه السلام این شهر برگزار شد .

خطبه اول

خودم و همه ی شما نمازگزاران را سفارش می کنم به رعایت تقوای الهی وانجام فرامین و دوری از محرمات ، تقوا یعنی اینکه ما به عمد مرتکب حرام نشویم و از روی عمد واجبی را ترک نکنیم.دومین معنای تقوا در لسان قرآن طاعت و عبادت بود که یکی از معانی تقوا عبادت است ،تقوا یعنی بندگی کردن به نیت تزلل و تقدس ، سربندگی و خشوع در درگاه الهی فرود آوردن هر عملی که با نیت الهی انجام بشود می شود عبادت و تقوا. بعضی از اعمالی که حتی مباح هستند مثل خوردن و خوابیدن ، آشامیدن اینها هم اگر به نیت الهی و با قصد تقرب به درگاه الهی انجام بشود از مصادیق تقوا خواهد شد خداوند در سوره بقره آیه۲۱ می فرماید :

یَا أَیُّهَا النَّاسُ اعْبُدُواْ رَبَّکُمُ الَّذِی خَلَقَکُمْ وَالَّذِینَ مِن قَبْلِکُمْ لَعَلَّکُمْ تَتَّقُونَ ﴿۲۱﴾

اى مردم پروردگارتان را که شما و کسانى را که پیش از شما بوده‏اند آفریده است پرستش کنید باشد که به تقوا گرایید (۲۱)

در این آیه نورانی سفارش می کند ای مردم عبادت کنید پروردگارتان را، این یک دعوت عمومی است ،عرض کردیم معنای تقوا عبادت است ،اعبدوا یعنی تقوا، یعنی اطاعت ، ای مردم خداوند را اطاعت کنید مراقبت کنید از اعمالتان تقوای خدا را در نظر بگیرید و از خداوند بترسید {اتقوا الله } یعنی خدا ترسی ، عرض کردیم هر جا تقوا کنار نام مبارک خداوند قرار گرفت یعنی الخشیه و الهیبه یعنی خدا ترسی ،بترسید از خدا. در اینجا {اعبدوا ربکم} بترسید از خدا و تقوای الهی را بجا بیاورید وعبادت کنید آن خداوندی که هم شما را خلق کرده است و هم شما را پرورش داده است ،از آن خدا بترسید در واقع فلسفه عبادت را در این یک آیه کوتاه بیان می کند اینجا رب و خالق را در کنار هم آورده خداوندی که خالق شماست و خداوندی که رب شماست یعنی روزی دهنده شماست هم شما را آفریده و هم شما روزی می دهد آن خدا را عبادت کنید پس فلسفه عبادت هم در این آیه بیان می کند. مولانا در داستان موسی و شبان در بیت آخر میگوید: من نکردم خلق تا سودی کنم بلکه تا بر بندگان جودی کنم ،اینکه خداوند ما را آفرید نیازی به آفرینش ما نداشت ما به او نیازمندیم خدا بی نیاز است من و شماییم که نیازمند خداوند هستیم لذا چرا عبادت کنیم خداوند را ؟علت عبادت چیست ؟می فرماید {اعبدوا ربکم} پرستش کنید آن خدایی که آرام کرد برای شما تمام آسمانها و زمین را آن خدایی را بپرستید که در سوره لقمان آیه۲۰ میفرماید :

أَلَمْ تَرَوْا أَنَّ اللَّهَ سَخَّرَ لَکُم مَّا فِی السَّمَاوَاتِ وَمَا فِی الْأَرْضِ وَأَسْبَغَ عَلَیْکُمْ نِعَمَهُ ظَاهِرَهً وَبَاطِنَهً وَمِنَ النَّاسِ مَن یُجَادِلُ فِی اللَّهِ بِغَیْرِ عِلْمٍ وَلَا هُدًى وَلَا کِتَابٍ مُّنِیرٍ ﴿۲۰﴾

آیا ندانسته‏اید که خدا آنچه را که در آسمانها و آنچه را که در زمین است مسخر شما ساخته و نعمتهاى ظاهر و باطن خود را بر شما تمام کرده است و برخى از مردم در باره خدا بى[آنکه] دانش و رهنمود و کتابى روشن [داشته باشند] به مجادله برمى‏خیزند (۲۰)

آیا ندیدید که خداوندآرام کرد آنچه در آسمانها و زمین است ،که مسخر شماست، موجودات را برای بشر خلق کردم تا منافعش به بشر برسد حرکت کشتی ها در دریاها اگر دریاها را آرام نمی کرد مسخر انسانها نمی کرد چطور از دریاها می گذشتند. در این آرامش کشتی ها حرکت میکنند ،کیست که به آرامی اینها را در دریاها حرکت داد تا اقتصاد مردم بگردد این هواپیما ها در آسمان ها، چه کسی اجازه داد این هواپیماها در آسمان ها پرواز کند و آسمان ها را مسخر انسان ها کرد توانستند آسمان ها راتسخیر کنند خداوند می فرماید آن خدایی را بپرستید که آسمان ها و زمین را مسخر شما کرد در اختیار شما قرار داد ابر و ماه و خورشید را در اختیار شما قرار داد. تقوای آن خدا را مراعات کنید. بعد می فرماید که کدام خدا را بپرستیم، {اعبدوا ربکم} رب یعنی چی؟ یعنی آن خدایی که پیامبر اکرم در کنار خانه ی خدا این خانه را نشان داد و فرمود صاحب این خانه را بپرستید همان خدایی که شما را طعام داد و از گرسنگی نجات داد و روزی داد آن خدا را بپرستید .اینها فلسفه عبادت خداست ،پس عبادت خداوند در واقع هدف آفرینش انسان است نه بعضی ها فکر می کنند که هدف آفرینش خداوند آفرینش ما انسان ها است نه هدف آفرینش خود ما عبادت خداونداست ،اگر ما را آفرید چون ما برای خدا سودی نداریم از جود و کرمش ما را آفرید و به ما روزی داد و آسمان ها و زمین را مسخر ما کرد و ما حالا وظیفه داریم {اعبدوا ربکم} پس خداوند را عبادت کنیم و تقوای او را پیش گیریم در سوره ابراهیم آیه ۸ می فرماید:

وَقَالَ مُوسَى إِن تَکْفُرُواْ أَنتُمْ وَمَن فِی الأَرْضِ جَمِیعًا فَإِنَّ اللّهَ لَغَنِیٌّ حَمِیدٌ ﴿۸﴾

و موسى گفت اگر شما و هر که در روى زمین است همگى کافر شوید بى‏گمان خدا بى‏نیاز ستوده[صفات] است (۸)

اگر هیچ کسی من را عبادت نکند و همه معصیت کار بشوند و همه ی کره ی زمین نافرمانی کنند هر آنچه که در زمین است تا روز قیامت کافر بشوند و نافرمانی خداوند را بکنند خداوند بی نیاز است یعنی خداوند به عبادت ما نیازی ندارد ،عبادت ما خدا را خدا نکرد اگر همه ی انسان های روی زمین هم او را عبادت نکنند از خدایی او چیزی کم نمی شود بنابراین فلسفه عبادت کسب تقواست یکی از معانی تقوا عبادت است عرض کردیم نهایت تقوا رستگاری و فلاح است چرا که در همین سوره می خوانیم {اعبدوا ربکم لعلکم تتقون} عبادت کنید تا اینکه با تقوا بشوید فلسفه عبادت را خداوند تقوا می داند البته هر عبادتی هم تقوا را به دنبال ندارد آن عبادتی که طبق دستورات من باشد نه هر خرافه ای که از خودتان در بیاورید بگویید این عبادت خداست !آنچه که در توضیح المسائل مراجع آمده است آن دستور العمل هایی که علما برای ما آورده اند آنها عبادت ما را با تقوا می کند عبادتی که آگاهانه باشد {اعبدوا ربکم} بدانیم عبادت چه کسی را می کنیم، آن عبادت است که ما را به تقوا می رساند. با اخلاص باشیم هر عبادتی که ما را به خداوند نزدیک می کند یعنی عبادتی که خالص نباشد بدرد خدا نمی خورد ،خاشعانه باشد یکی از صفات مومنین این است که در نمازشان خاشع هستند، آن عبادت که ما را با تقوا می کند مخفیانه باشد پیامبر اکرم فرمود بهترین عبادت هاو با عظمت ترین عبادت ها مخفی ترین آنهاست عبادتی که عاشقانه باشد کسی که عاشق عبادت است با عشق عبادت می کند ،از سر باز کنی نباشد از ترس مسئولی نیست از ترس پدر و مادر نیست با عشق عبادت کند از ترس کسی عبادت نکند روز جمعه با شوق بیاید به نماز جمعه مثل اینکه می رود به حج محرم می شود ثواب نماز جمعه ثواب حج است هر هفته یک حج در نامه اعمال شما می نویسند شما وقتی میایید غسل می کنید وضو می گیرید ،نیت کن که حج را می خوای انجام بدهید ثواب حج را به شما می دهند با عشق بیا با حال بیا همانطور که شما با همان عشق و حال میایید و عبادت خدا را می کنید، یکی از با فضیلت ترین عبادت ها را عرض کردیم که ازدواج است در اصول کافی ابو بصیر شخصیتی است که امام صادق(ع) نام چهار نفر از صحابه خودش را برد و گفت این چهار نفر اهل بهشت هستند امام صادق تضمین کرد یکی از آنها همان ابو بصیر است گفت اینها کسانی هستند که وارد بهشت خواهند شد مثل زراره و ابو بصیر و بشارت بهشت را به آنها داد و از امینان الهی به حرام و حلال از آنها نام برد خوشا به حالشان می فرماید که امام صادق به من فرمود کسی اگر بخواهد ازدواج کند از شما شیعیان و محبین ما ابوبصیر و کسانی که محب اهل بیت هستند چه کاری باید انجام بدهد، گفتم یابن رسول الله نمی دانم چه کاری باید انجام بدهد! بعد حضرت فرمود اگر کسی تصمیم گرفت که ازدواج کند یا برای فرزندش یک همسری انتخاب کند یا برای خودش ، وضویی بگیرد رو به قبله نمازی بخواند بعد خدا را شکر کند و حمد و سپاس خدا را به جا بیاورد قبل از اینکه به خواستگاری برود قبل از اینکه بخواد حرکتی برای ازدواج خودش و فرزندش بر دارد(ای جوانان قبل از اینکه به خواستگاری بروید یا آن شخص را مشخص بکنید) امام صادق(ع) می فرماید اول دو رکعت نماز بخوانید دست به دعا بردارید و از خدا بخواهید، می فرماید اینگونه دعا کنید هم بحث دعا را آن حضرت به ما می فهمانند که باید دعا کنیم در امور مهم زندگیمان، با دعا از خداوند بخواهیم همسری شایسته ، شغلی شایسته عاقبتی بخیر و شغلی شایسته و عملی صالح و هر کاری که بخواهیم انجام بدهیم از خدا بخواهیم در نماز هر وقت گرفتار شدید هر وقت غم و غصه ها به دلت افتاد یک وضو بگیر و دو رکعت نماز بخوان ،حتما نباید اذان بدهند و نماز بخوانی هر وقت که گرفتار شدی دو رکعت نماز بخوان دست به دعا بردار خدایا من می خواهم ازدواج کنم به خدا بگو که من میخواهم ازدواج کنم پس برای من مقدر کن ای خدایی که همه چیز بدست توست تمام مقدرات من بدست توست تو بهتر می دانی که مقدرات من چیست اصرار بر دعا خوب است اما اصرار بر اجابت خوب نیست سعی کنید که اصرار بر اجابت نداشته باشیم بعضی ها اصرار بر اجابت دارند اگر ندهی اینجوری می کنم دیگه نماز نمیخوانم دیگه مسجد نمی آیم دیگه حرم نمی آیم اصرار بر اجابت خوب نیست ولی اصرار بر دعا خوب است سعی کنیم اصرار بر دعا داشته باشیم که لسان احادیث و روایات هم به ما سفارش بر اصرار به دعا کردند تا اصرار بر اجابت، خدایا همسر پاک دامن به من بده آن همسری که پاکدامن است من میخواهم،عزیزان خیلی به این نکته توجه داشته باشند این پاکدامنی اولین نکته ای است و اولین نکته که یک همسر پاکدامن ، پاکدامن تر از اونباشد چه زن چه مرد فرقی ندارد چرا که در سوره فرقان آیه۶۸ میفرماید:

 وَالَّذِینَ لَا یَدْعُونَ مَعَ اللَّهِ إِلَهًا آخَرَ وَلَا یَقْتُلُونَ النَّفْسَ الَّتِی حَرَّمَ اللَّهُ إِلَّا بِالْحَقِّ وَلَا یَزْنُونَ وَمَن یَفْعَلْ ذَلِکَ یَلْقَ أَثَامًا ﴿۶۸﴾

و کسانى‏اند که با خدا معبودى دیگر نمى‏خوانند و کسى را که خدا [خونش را] حرام کرده است جز به حق نمى‏کشند و زنا نمى‏کنند و هر کس اینها را انجام دهد سزایش را ریافت‏خواهد کرد (۶۸)

خب سوره ی فرقان آن آیات آخری که ۱۲ نشانه برای بهترین بندگان خدا و عباد الرحمان بیان کرده حالا ببینید آن ۱۲ نشانه چیست توفیقی که حالا باشد عباد الرحمان بحثمان هم عبادت است توفیقی باشد شاید بگوییم این بحث را عباد الرحمان یعنی بندگانی که عبادت خدا را می کنند بنده های ویژه بنده های کار درست بنده هایی که مخصوص خداوند رحمان هستند در هشتمین نشانه می فرماید پاک دامن هستند بندگان ویژه ی من بندگان با تقوای من بندگان مومن من پاک دامن هستند و در این سوره این آیه ۶۸ هشتمین ویژگی را می فرماید بندگان عباد الرحمان اینها پاک دامن هستند زن و مرد فرقی ندارد و دامن عفتشان را حفظ می کنند و هرگز آلوده نمی کنند حالا اگر کسی بخواهد مرتکب این عمل بشود دامن خودش را پاک نگه ندارد متاسفانه مجبور هستم بگویم نامه های زیادی برای بنده آمده نیاز به مراقبت دارند خانواده ها فرزندانتان را همسرانتان و خودتان مراقب باشید سفارش می کنم به تقوا الحمدلله دربین ما کسی نیست اما باید مراقب باشیم فرزندانمان وخانواده هایمان را مراقبت کنیم از آنها چرا که پیامبر اکرم فرمود زن شوهرداری که پاک دامن نباشد و مراقب دامن خودش نباشد بر خداوند حق است که اولا او را در قبر به شدیدترین عذاب ها غضب کند و او را در قیامت در آتش بسوزاند ، امام صادق (ع) می گوید که اولین دعایتان این باشد یک همسر پاک دامن نصیبتان بکند بعضی از مفسران می گویند که عصام نام یکی از آتش های جهنم است منطقه ای از جهنم است که در آنجا مس مذاب است حالا این سوزانندگی مس مذاب حالا چرا مس مذاب شاید مس مذاب سوزانندگیش بیشتر از آهن مذاب باشد نمی دانم یکی از جاهای جهنم می گویند عصام که خیلی گداخته است و یکی از سرچشمه های آتش جهنم از آنجاست که در آن گودال سه دسته هستند که عذاب می شوند اول کسانی که غیر خدا را عبادت کنند دوم کسانی که قاتل باشند کسانی را به ناحق بکشند و سوم مردان و زنانی که دامن عفت خودشان را حفظ نکنند و مرتکب حرام بشوند. در ادامه دعا کسی باشد که اموال من را نگه دارد و خودش و اموال من را حفظ کند امام صادق (ع) می فرماید کسی را که هم در روزی و هم در خیر و برکت از همه بیشتر پر خیر وبرکت تر است روزی من کن خدایا همسری روزی من کن همچنین امام صادق در آن دعا می فرماید هم همسر پاک دامن بخواهید و هم همسر پرخیر و روزی بخواهید و هم فرزند صالح بخواهید در یک دعا هنوز به خواستگاری نرفته می فرماید این چیزها را بخواهید فرزندی برای من مقدر کن که پاک باشد که او یک خلف صالحی باشد بازمانده صالحی باشد چه در دنیا چه بعد از مرگ من می بینید بعضی ها خودشان آدم های خوبی هستند این دعاها قطعا اثر وضعی دارد حضرت ابراهیم دعا کرد که خدایا فرزندان من را اهل نماز قرار بده ماهم دعا کنیم خدا فرزند صالحی به ما عنایت کند که خلف صالحی در حیات و ممات من باشد نه اینکه من از دنیا بروم بگویند هر روزصدتا لعن و نفرین کنند به گور من که این را من تربیت کردم …

 

خطبه دوم

خودم و همه ی شما نمازگزاران عزیز روز جمعه را در خطبه دوم هم مجددا سفارش می کنم به رعایت تقوای الهی امروز هفتم آذر مصادف بود با پنجم ماه صفر سالروز شهادت سه ساله اباعبدالله الحسین حضرت رقیه (س) در خرابه ی شام در سال ۶۱ هجری یکی از مصیبت هایی که در سرزمین شام بر سر اهل بیت وارد شد شهادت همین طفل سه ساله اباعبدالله است اباعبدالله علاقه خاصی به مادرش فاطمه زهرا(س) داشت لذا دختران خودش را هم نام مادر بزرگوارش فاطمه زهرا نامید و پسران خودش را هم نام پدر بزرگوارش امیرالمومنین علی بن ایطالب علی نامید بعضی ها می گویند این دختر که در خرابه شام دفن شده چه بسا فرزند اباعبدالله الحسین نباشد اصل اینکه از اهل بیت هیچ شک و شبهه ای نیست اما سید بن طاووس در لحوف می نویسد شب عاشورا وقتی که اباعبدالله الحسین می خواست وداع کند با اهل حرم مورد خطاب قرار می دهد اهل حرم را مراقب باشید من فردا شهید می شوم وقتی من کشته شدم راضی نیستم درشهادت من ناله کنید فریاد بزنید گریبان بدرید شیخ عباس قمی هم در نفس المهموم می نویسد سه ساله اباعبدالله الحسین در خرابه شام بهانه ی بابا را گرفت هرکاری کردن نتوانستند این دختر را آرامش کنند تا اینکه گفتند سر بابا را برایش ببرید تا آرام بشود همچین که سر بابا را در آغوش گرفت یک نگاهی به لب های بابا انداخت شروع کرد با بابا صحبت کرد، کی محاسنت را به خون سرت خظاب کرده چه کسی سر از بدنت جدا کرد چه کسی من را یتیم کرده انقدر با بابا صحبت کرد یک وقت دیدن این دختر سه ساله از هوش رفت همه فکر کردند به خواب رفته عقیله بنی هاشم زینب کبری ام المصائب همچین که آمد این دختر را در آغوش بگیرد یک وقت این دختر جان به جان آفرین تسلیم کرد می گویند شبانه غساله را آوردن غساله وقتی مشغول غسل دادن شد یک وقت دید بدن این سه ساله کبود است گفت تا به من نگویید این بچه بر اثر چه بیماری از دنیا رفته من او را غسل نمی دهم آخه تمام بدن کبود یک وقت عقیله بنی هاشم گفت ای غساله این کبودی ها جای شلاق هایی که این نا نجیب ها به بدن این سه ساله زدند ان شاءالله با نابودی وهابیت تکفیری هر چه زودتر راه شام و راه زیارتی این سه ساله اباعبدالله الحسین باز بشود ان شاءالله در حرم این سه ساله عرض ادب کنیم امروز باز روز نیروی دریایی است این روز را من تبریک عرض می کنم به همه ی سپیدپوشان و دلاورمردان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران . همانطور که می دانید در سپیده دم هفتم آذر سال ۵۹ نیروی دریایی سرافراز جمهوری اسلامی ایران طی عملیاتی به نام مروارید ۷ عدد از ناوچه های اژدر افکن رژیم بعث عراق را به قعر آبهای نیلگون خلیج فارس فرستاد و تعدادی هلیکوپتر و سرنشینان آن را سرنگون کردند لذا به مناسبت این پیروزی که اولین پیروزی ارتش جمهوری اسلامی ایران بود این روز را روز نیروی دریایی ارتش نام گذاری کردند و الحمدلله ما امروز یکی از مقتدر ترین نیروی دریایی در سطح منطقه خودمان هستیم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران که در تمام آبها حضوری موثر دارد و امروز باعث ایمنی آبهای گرم خلیج فارس و دریای عمان شدند برای شادی ارواح طیبه شهدا و شهدای نیروی دریایی در ۸سال دفاع مقدس و همچنین سلامتی و عزت روز افزون این دلاورمردان از خداوند طلب توفیق می کنیم یکشنبه نهم آذر مصادف است با هفتم صفر میلاد با سعادت آقا موسی بن جعفر(ع) ان شاءالله زیارت کاظمین هم مجددا باز بشود این وهابیت تکفیری و داعش نابود بشوند برویم به زیارتی آن امام همام از خداوند می خواهیم که روزی این جمع با صفا بگرداند دوشنبه دهم آذر را داریم سالروز شهادت مجاهد عالم و اسطوره مقاومت و پایمردی در راه حق شهید مدرس رضوان الله تعالی علیه و روز مجلس را داریم شهید مدرسی که با شعار هیهات من الذلت در برابر رضاخان ایستاد وقتی که انتخابات شد و گفتند که تو رای نیاوردی در مرحله دوم کسی به تو رای نداده گفت بابا من یک نفر به خودم که رای دادم این یک عدد رای من پس کجاست انتخابات نمایشی که برگزار می کردند ترسی که از مدرس داشتند در نهایت آن را تبعید کردند و به شهادت رساندند عزیزان ما در مجلس شورای اسلامی باید بدانند که روی صندلی نشستند که یک زمانی شهید مدرس روی این صندلی نشسته بود به وظیفه قانونی خودشان به وظیفه شرعی خودشان عمل کنند الحمدلله عزیزان ما در مجلس شورای اسلامی نشان دادند که در این انتخاباتی که انتخاب وزیر علوم بود نشان دادن که با شجاعت تمام و بصیرت لازم تصمیم گیری می کنند و مجلس شورای اسلامی در نهایت با۱۹۷ رای موافق جناب آقای محمد فرهادی را به عنوان وزیرعلوم انتخاب کرد و رای اعتماد داد ایشان هم پیش از اینکه رای گیری بشود سخرانی کردند در مجلس فتنه را خط قرمز خود دانستند و ما خوش حال هستیم از اینکه مسئولین عزیز ما توجه خاصی به بحث فتنه دارند حتی می توانیم بگوییم که سردار جعفری بحث فتنه را خیلی بدتر از ۸ سال دفاع مقدس ارزیابی کردند واقعا هم همینطور بود در ۸ سال دفاع مقدس ما دشمنمان مشخص بود خاک ریزمان مشخص بود اما در بحث فتنه یک مدتی بحث مشتبه بود و مردم سردرگم بودند اما در نهایت با بصیرتی که مقام معظم رهبری داشتند مردم نجات پیدا کردن از این سردرگمی و بحث فتنه را پشت سر گذاشتیم وفصل الخطاب را مقام معظم رهبری دانستند . نکته ای هست که اوضاع و احوال بحرین خیلی مناسب نیست رژیم آل خلیفه این عالم وارسته حضرت آیت الله شیخ عیسی قاسم را که خطیب جمعه بحرین به منزل ایشان دوباره حمله کردند و ایشان را تهدید کردند و درصدد این هستند که نماز جمعه بحرین را تعطیل کنند که از خداوند می خواهیم هر چه زودتر مکر و شرشان را خداوند به خودشان برگرداند رهبر انقلاب در دیدار مجمع عالی بسیج مستضعفین در روز پنجشنبه دیداری با رهبر عزیزمان داشتند دو عدد پایه اصلی منطق تفکر بسیجی را احساس مسئولیت انسانی و بصیرت دانستند این خیلی مهم است این احساس مسئولیت کردن این که ما بدانیم ما مسئول هستیم پیامبر عظیم الشان اسلام فرمودند که من مسئول هستم و شما هم مسئولید اینکه هیچ کسی خودش را کنار نکشد ببینید واقعه عاشورا را بی مسئولیتی مردم زمان به وجود آورد خودشان را کنار کشیدن نسبت به دین نسبت به اسلام نسبت به امامت نسبت به پیغمبر نسبت به خداوند احساس مسئولیت نکردن فرمانبرداری نکردن و واقعه عاشورا به وجود آمد این است که ما باید با بصیرت وبااحساس مسئولیت باشیم ،رهبر انقلاب فرمودند احساس مسئولیتی که بصیرت به دنبالش نباشد خیلی خطرناک است باید احساس مسئولیت همراه با بصیرت باشد و در معنای بصیرت فرمودند که سه نکته در معنای بصیرت است که ما همیشه باید متوجه بشویم که منظور از بصیرت یعنی یک شناخت زمان و اولویت ها اینکه زمان شناس باشیم اولویت سنج باشیم دو شناخت دوست و دشمن بصیرت یعنی اینکه ما دوست و دشمن را بشناسیم ما در ۸سال دفاع مقدس دوست و دشمن را شناختیم نیازی نیست دوباره بخواهیم بیازماییم، آزموده را آزمودن خطاست هیچ وقت آمریکایی ها دوست خوبی برای ملت ایران نخواهند بود آنها به دنبال منافع خودشان هستند غربی ها هیچ وقت دوست خوبی برای ما نخواهند بود بصیرت یعنی دوست و دشمن را از هم بشناسیم و اگر هم پشت میز مذاکره می نشینیم این را بدانیم که آنها دشمن ما هستند اگر با آنها دست می دهیم که بدانیم این دست دست چودنی است دست مخملی است که روکشش مخمل است و در زیر پنجه های چودنی درآن نهفته شده است این را بدانیم و بادقت تصمیم بگیریم با بصیرت تصمیم بگیریم فکر نکنیم که تمام مشکلات ما با این مذکره حل خواهد شد نه آب از آب تکان نخواهد خورد خیالتان راحت باشد پیشرفت ما به اقتصاد ما بستگی دارد و گرنه خیلی از کشورها باآمریکا رابطه خیلی خوبی دارند اما می بینیم که هیچ پیشرفتی ندارند می بینیم آب آشامیدنی خود را هم وارد می کنند مقام معظم رهبری فرمودند کسانی که بصیرت ندارند همان بیچارگانی هستند که در فتنه ۸۸ گرفتار شدند در فضای غبارآلود حرکت کردند و چه بسا به دشمن هم کمک کردند و دوست را هدف حمله قرار دادند نوک پیکان را به طرف ولایت گرفتند ولایتی که با بصیرت دارداین کشتی را هدایت می کند در عوض اینکه بیایند دست گیری کنند کمک کنند فرمانبرداری کنند اطاعت کنند آمدند و سنگ اندازی کردند آنها دشمنان را خوش حال کردند و دل دوست را آزردند یقینا نائب امام زمان آزرده بشود خود امام زمان هم آزرده می شود امام زمان هم دلگیر بشود قطعا خداوند هم از این عمل بیزار است و مورد پسندش نیست احساس مسئولیت بی بصیرت را ایشان بسیار خطرناک دانستند حتی برای یک لحظه هم نباید احساس مسئولیت را فراموش کرد در ادامه معظم له فرمودند به همان دلیلی که ما با اصل مذاکرات مخالف نبودیم با تمدید آن هم مخالف نیستیم اما این دولت آمریکاست که نیازمند توافق است رهبر انقلاب فرمودند که از هرگونه عدم توافق این آمریکایی ها و غربی ها هستند که ضرر می کنند ما حالمان دیگر از این تحریم بدتر نمی شود که، مورد تهدید و محاصره و آتش در دور برما فراوان دیگر اوضاعمان بدتر از این که نخواهد شد ما چیزی را از دست نمیدهیم اگر این مذاکرات به نتیجه نرسد جمهوری اسلامی ایران ضرر نخواهد کرد مقام معظم رهبری در ادامه فرمودند هر فردی که با احساس مسئولیت و بصیرت اینکه هرکسی که در جایگاه خودش است اینکه من معلم هستم در کلاس درس احساس مسئولیت کنم دوست و دشمن را به دانش آموزان بشناسانم نه اینکه بیایم سر کلاس شبهه افکنی کنم ای معلم تو شغلت شغل انبیاست وظیفه ات هدایت کردن است نه گمراه کردن ،فردا می خواهی چه جوابی به امام زمان پیغمبر خدا و خود خدا بدهی در روز قیامت من به عنوان یک معلم یک مدرس سر کلاس درس وظیفه ام این است که دانش آموزان را هدایت کنم بصیرت بخشی کنم من مسئول هستم به عنوان پدر خانواده مسئولم به عنوان کاسب مسئولم به عنوان امام جماعت مسئولم به عنوان یک مسئول در این نظام مسئولم همه ما مسئول هستیم مسئولیت با بصیرت بعد فرمودند که هرکسی با احساس مسئولیت مشغول بشود بسیجی است رهبر انقلاب به همه عزیزانی که در این عرصه مشغول فعالیت هستند عنوان بسیجی می دهد فعالیت های بسیج هم محدود نیست بلکه در همه ی عرصه بسیج می تواند مشغول فعالیت بشود بعد در ادامه فرمودند که ما اصلا به اعتماد آمریکا احتیاجی نداریم چون آنها ابراز کردند که جامعه جهانی نظرش این است که ایرانی ها باید اعتماد ما را به خودشان جلب کنند مقام معظم رهبری مجددا تکرار کردند که آیا دو یا سه کشور شدند جامعه جهانی ۱۵۰ کشور در جنبش عدم تعهد اینها جامعه جهانی نیستند ایران فقط باید اعتماد سه کشور را جلب کند این درست می شود در واقع باید منافع سه کشور را جلب کند آنها هرغلطی دلشان خواست بکنند در منطقه درجهان هر ظلم وستم وجنایتی که در جهان خواستند بکنند در فلسطین غزه لبنان و عراق و سوریه و بحرین و یمن و مصر هرکجا که دلشان خواست شرق و غرب عالم فرقی برای آنها نمی کند اوکراین می خواهد باشد اروپا می خواهد باشد هرکجایی که منافع غربی ها اقتضا کند اگرچه همه ی مردم کشته بشوند منافع آنها مهم تر است لذا ما نیازی به جلب اعتماد آمریکایی ها نداریم نیازی به این مذاکرات نداریم آنها نیازمند این مذاکرات هستند ما نیازی به این مذاکرات نداریم چون یقین داریم که آمریکایی ها تحریم ها را به طور کامل بر نخواهند داشت آنها اگر بخواند منتی هم سر ما بگذارند می گویند تعلیق تحریم ها و تعلیق تحریم ها یعنی هر لحظه ما اراده کنیم تحریم ها خواهد آمد خب چه پشتوانه و ضمانتی دارد، در ادامه مقام معظم رهبری فرمودند که بسیجیان عزیز ما دقت کنند بسیجیان عزیز ما باید با اخلاص باشند با گذشت باشند کسب تقوا کنند در این مسیر تکبر و خود پسندی را کنار بگذارند وقتی نام بسیج می آید بسیج یک شجره طیبه است همه احساس آرامش می کنند امیدواریم که هفته بسیج را که پشت سرگذاشتیم خداوند توان و قوت روز افزون به همه ی بسیجیان و به همه ی بسیجیان ملت ایران عطا فرماید. نکته آخر اینکه مسئولین عزیز چه در مجلس شورای اسلامی که روز مجلس را در پیش رو داریم چه مسئولین اجرایی چه مسئولینی که در قوه مقننه و قضاییه و مجریه در هرسه قوه مشغول به خدمت هستند رهبر انقلاب فرمودند که فصل الخطاب قانون است فصل الخطاب تهدید نیست تحریم نیست ترساندن نیست تهدید کردن نیست مسئولین عزیز باید با شجاعت تصمیم بگیرند مردم چه آنهایی که در قوه مجریه رئیس جمهور عزیز ما رای دادند که با شجاعت تصمیم گیری بشود به نمایندگان مجلس مردم رای دادند که از طرف آنها براساس اصولی که اعتقاد ماست پایداری کنند عزیزانمان در سطح کشوری واستانی در شهر خودمان هم همینطور مسئولین عزیز شهرمان که مشغول خدمت رسانی به مردم هستند هیچ قدرتی حق ندارد مسئولی را تهدید کند باید مسئول با آرامش تصمیم گیری کند به مسئولیت های قانونی و شرعی خودش عمل کند لذا با تمام توان مسئولین عزیز مشغول به خدمت باشند با بصیرت با دقت با تدبیر امورات شهر را انشالله تدبیر کنید نگران تهدید ها و تحریم ها نباشید و مشغول خدمت گذاری به مردم فهیم شهرمان باشید امیدوارم که خداوند توفیق خدمت گذاری از این مردم را ازما نگیرد توفیق خدمت گذاری به این مردم خوب را نصیب ما بگرداند.

والسلام علیکم

 

 

 

a1 DSCF8690 DSCF8692 DSCF8695 DSCF8698 DSCF8701 DSCF8725 DSCF8727 DSCF8732 DSCF8734 DSCF8749 DSCF8777 DSCF8839 DSCF8842

Google+Yahoo MailWhatsAppLineOutlook.comاشتراک گذاری

دیدگاه خود را بنویسید

دیدگاه شما

اِلهى عَظُمَ الْبَلاءُ وَ بَرِحَ الْخَفآءُ وَ انْکَشَفَ الْغِطآءُ وَ انْقَطَعَ الرَّجآءُ وَ ضاقَتِ الاَْرْضُ وَ مُنِعَتِ السَّمآءُ وَ اَنْتَ الْمُسْتَعانُ وَ اِلَیْکَ الْمُشْتَکى وَ عَلَیْکَ الْمُعَوَّلُ فِى الشِّدَّةِ وَ الرَّخآءِ اَللّهُمَّ صَلِّ عَلى مُحَمَّد وَ الِ مُحَمَّد اُولِى الاَْمْرِ الَّذینَ فَرَضْتَ عَلَیْنا طاعَتَهُمْ وَ عَرَّفْتَنا بِذلِکَ مَنْزِلَتَهُمْ فَفَرِّجْ عَنّا بِحَقِّهِمْ فَرَجاً عاجِلا قَریباً کَلَمْحِ الْبَصَرِ اَوْ هُوَ اَقْرَبُ یا مُحَمَّدُ یا عَلِىُّ یا عَلِىُّ یا مُحَمَّدُ اِکْفِیانى فَاِنَّکُما کافِیانِ وَ انْصُرانى فَاِنَّکُما ناصِرانِ یا مَوْلانا یا صاحِب الزَّمانِ الْغَوْثَ الْغَوْثَ الْغَوْثَ اَدْرِکْنى اَدْرِکْنى اَدْرِکْنى السّاعَةَ السّاعَةَ السّاعَةَ الْعَجَلَ الْعَجَلَ الْعَجَلَ یا اَرْحَمَ الرّاحِمینَ بِحَقِّ مُحَمَّد وَ الِهِ الطّاهِرینَ.